ولید رکراکی: کل دنیا به‌ما افتخار می‌کند/ با معجزه نمی‌توان قهرمان جام‌ جهانی شد

سرمربی تیم‌ ملی مراکش گفت: بازیکنانم تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند و نمی‌توان ارزش کارهای بزرگشان را با این شکست پایین آورد. می‌خواستیم بخشی از کتاب تاریخ فوتبال را بازنویسی کنیم، اما نمی‌توان با معجزه قهرمان جام‌ جهانی شد، باید برای به‌دست آوردن آن سخت تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولید رکراکی پس از شکست تلخ تیم ملی مراکش در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل فرانسه در کنفرانس خبری اظهار کرد: از بازیکنان و هواداران تشکر می‌کنم، حضور در این مرحله از جام جهانی برایمان مایه افتخار است؛ در ابتدای بازی خیلی زود گل دریافت کردیم اما به سرعت توانستیم شرایط خودمان را حفظ کنیم و در نیمه اول حملات و تلاش‌های زیادی برای گلزنی خلق کردیم و از هر دو سمت به‌سرعت توپ‌ها را به زمین حریف انتقال می‌دادیم اما در تبدیل‌کردن آن‌ها به گل موفق نبودیم.

نیمه‌دوم را با پرس روی دروازه فرانسه آغاز و با ایجاد موقعیت‌های فراوان بار دیگر در رسیدن به دروازه حریف شانسمان را امتحان کردیم، متوقف نشدیم و تلاش‌هایمان ادامه پیدا کرد، ما با تیم قدرتمندی روبه‌رو شدیم اما کنترل بازی در دست هر دو تیم بود.

وی افزود: ما با سری بالا به میدان رفتیم، به بازیکنانم و کارهایی که در طول بازی‌ها در این دوره از مسابقات انجام دادند افتخار می‌کنم. به‌دلیل مصدومان متعدد در بهترین حالت خود مقابل فرانسه قرار نگرفتیم، اما از مردم می‌خواهم تا مسیری که برای رسیدن به این مرحله پشت‌سر گذاشتیم را به‌یاد بیاورند. اگرچه عملکرد خیلی‌خوبی مقابل فرانسه ارائه نکردیم اما نباید موفقیت‌مان در این تورنمنت را زیرسوال ببریم و آن را کم‌ارزش قلمداد کنیم.

تمام تلاش خود را کردیم و این مهم‌ترین چیز است. چند مصدومیت برای این بازی داشتیم، نایف آگورد را در حین گرم‌کردن از دست دادیم، رومن سایس دچار مصدومیت بود و در اوایل بازی تعویض شد و نصیر مزروعی را نیز در نیمه‌دوم بازی قبل از دست دادیم. ما بازی را خوب شروع نکردیم، از نظر فنی در نیمه‌اول فرصت‌های فراوانی هدر دادیم و گل دوم کارمان را تمام کرد، اما این شکست از تلاش‌هایی که قبلاً انجام داده‌ایم کم نمی‌کند.

ولید رکراکی: کل دنیا به‌ما افتخار می‌کند/ با معجزه نمی‌توان قهرمان جام‌جهانی شد

سرمربی تیم‌ملی مراکش درباره بازی رده‌بندی مقابل کرواسی نیز گفت: از نظر ذهنی برایمان بازی سختی خواهد بود. من به بازیکنانی‌که در طول تورنمنت خیلی در زمین نبودند فرصت بازی می‌دهم و تلاش می‌کنیم مقام سوم را کسب کنیم. مهم این است که ما با تیم خود نمایش خوبی ارائه کردیم و نشان دادیم فوتبال مراکش با سطوح برتر دنیا فاصله چندانی ندارد. تصویر خوبی از مراکش و فوتبال آفریقا به اجرا گذاشتیم و این نکته هم برایمان مهم است، چراکه ما نماینده قاره‌آفریقا بودیم.

رکراکی با اشاره به ناراحتی‌اش بابت شکست مقابل فرانسه خاطرنشان کرد: ما مردم مراکش را ناامید کردیم، می‌خواستیم این رؤیا را زنده نگه‌داریم اما از دستاوردهایی که کسب کرده‌ایم راضی هستیم. احساس می‌کردیم حتی می‌توانستیم از این هم فراتر برویم، اما این جزئیات کوچک به قهرمانان واقعی کمک می‌کند. مردم مراکش به این تیم افتخار می‌کردند و فکر می‌کنم اکنون کل جهان به‌ما افتخار می‌کند، زیرا جاه‌طلبی‌مان را نشان دادیم. ما سخت کار می‌کنیم و فوتبال صادقانه و سخت‌کوشانه‌ای به اجرا گذاشته‌ایم.

ولید رکراکی: کل دنیا به‌ما افتخار می‌کند/ با معجزه نمی‌توان قهرمان جام‌جهانی شد

وی با تاکید بر اینکه آغاز بد بازی توسط تیمش منجر به سخت‌شدن کار و شکست مقابل فرانسه شد، عنوان کرد: امروز اگر پشیمان باشم، به‌خاطر نحوه شروع بازی است. ما بازی را خیلی ضعیف شروع کردیم و خیلی سریع یک‌گل دریافت کردیم و همان گل تفاوت را ایجاد کرد. فرانسه به ما اجازه داد که مالکیت توپ زیادی داشته باشیم، اما ما اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم، اما در یک‌سوم دفاعی فرانسه خوب نبودیم. همه تاکتیک‌ها را برای گلزنی انجام دادیم. در نهایت به فرانسه بابت این پیروزی تبریک می‌گوئیم و اکنون از آن‌ها حمایت می‌کنیم. با وجود تمام مصدوم‌هایی که داشتیم، خستگی و هر چیز دیگر را کنار زدیم و خوشحالم که تیمم فرانسه را با مشکل مواجه کرد.

سرمربی شیرهای‌اطلس در پایان گفت: فکر می‌کنم از نظر بدنی، مقابل فرانسه کم آوردیم. ما بازیکنان زیادی داشتیم که ۶۰ یا ۷۰ درصد آماده بودند و برای چند بازی به‌طورمتوالی در زمین حضور داشتند. بازیکنانم تا جایی که توانستند پیش رفتند. می‌خواستم بخشی از کتاب تاریخ فوتبال را بازنویسی کنم، اما نمی‌توان با معجزه قهرمان جام‌جهانی شد؛ باید برای به‌دست آوردن آن سخت تلاش کرد و این چیزی است که ما برای تورنمنت‌های پیش‌رو انجام خواهیم داد.

کد خبر 626805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.