در کمیسیون تلفیق این هفته شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بیشتر مواردی که در این جلسه مطرح شد، مسائل مربوط به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و چگونگی رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها و نیز ایجاد وحدت رویه برای رسیدگی به تخلفات مربوط به این کمیسیون برای کاهش مشکلات شهروندان بود.

وی افزود: در حال حاضر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ یکی از مکان‌هایی است که شهروندان به واسطه انجام تخلفات ساختمانی با آن در ارتباط هستند، لذا آنچه که در این روزها باعث نگرانی شده است، افزایش میزان تخلف ساختمانی نسبت به گذشته است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود، به همین منظور توصیه‌های شورای اسلامی شهر طی نامه‌ای به شهردار اصفهان ابلاغ شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: موضوع تهیه اساسنامه سازمان‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری مشارکت شهرداری اصفهان از دیگر موارد مطرح شده در کمیسیون فرعی حقوقی گردشگری بود؛ در این راستا با پیشنهاد کمیسیون فرعی مقرر شد، به ساختار شهرداری سازمانی اضافه نشود چراکه تعداد سازمان‌های موجود پاسخگوی انجام مأموریت‌های محوله است، همچنین توصیه شد این مسئولیت به شرکت سیاحتی و تفریحی شهرداری واگذار شود که شهرداری اصفهان موظف است پیشنهاهای خود را در این خصوص به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی تصریح کرد: هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر طرحی در ارتباط با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی شهرداری در پایش میدانی شهر و استفاده از ظرفیت شهروندان برای ثبت مشاهدات و نظرات آن‌ها را در قالب طرح «شهربان» با شهرداری مطرح کردند.

قربانی افزود: این طرح مکمل سامانه ۱۳۷ برای مشارکت بیشتر شهروندان جهت گزارش مشکلات مشاهده شده در سطح شهر است، لذا مقرر شد شهرداری اصفهان تمهیدات لازم را در نظر بگیرد و آیین‌نامه اجرایی این طرح را تا یک ماه آینده به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای مستقل از ۱۳۷ در نظر گرفته شده است تا شهروندان بتوانند دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر، نظرات و پیشنهادهای خود را ثبت کنند و امکان پیگیری موارد گزارش شده برای آن‌ها فراهم باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این جلسه همچنین تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان فرهنگی ورزشی، عمران و نوسازی و بهسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تاکیداتی مورد تأیید کمیسیون تلفیق واقع شد.

وی تصریح کرد: طی لایحه‌ای از شهرداری اصفهان درخواست شده بود که با استفاده از منابع موجود نسبت به خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید اقدام کند که در این راستا بحث و گفت‌وگو به‌عمل آمد و پس از موافقت برای گرفتن رأی نهایی به صحن علنی ارجاع داده شد.

کد خبر 626760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.