آموزش‌وپرورش در اصلاح مدیریت انرژی اهمال می‌کند؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: درصورتی‌که آموزش‌وپرورش بتواند استراتژی مناسبی در نظر بگیرد و فرهنگ مدیریت مصرف انرژی را به ۱۴ میلیون دانش‌آموز موجود انتقال دهد، این حجم از پتانسیل افراد تربیت‌شده پس از گذراندن دوره متوسطه به جامعه ورود پیدا می‌کنند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و آموزش در مدیریت مصرف انرژی، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در جامعه فعلی فرهنگی مطلوب پیرامون مصرف انرژی ارائه دهیم، باید ابتدا از تصحیح فرهنگ دانش‌آموزان فعالیت را آغاز کنیم.

وی افزود: در ابتدا باید علم‌ودانش مربوط به حوزه انرژی و مصرف صحیح را از طریق کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان انتقال دهیم و در نهایت باید شرایطی برای تجربه عملی این دانش فراهم کنیم.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: می‌توانیم نمایشگاه‌های مختلفی برای آشنایی علاقه‌مندان با طرح‌های تخصصی حوزه انرژی برگزار کنیم یا اردوهای تفریحی متناسب با فرهنگ مصرف انرژی برای دانش‌آموزان در نظر بگیریم تا بتوانند اهمیت مدیریت مصرف انرژی را درک کنند.

وی تاکید کرد: توجه به چنین مسائلی باعث می‌شود که اهمیت مصرف صحیح انرژی در ذهن دانش‌آموزان تثبیت شود و به موجب این مسئله نگاه جامعه نسبت به مصرف انرژی نیز به مرور تغییر خواهد یافت.

صفریان اشاره کرد: در این زمینه آموزش و پرورش می‌تواند نقش مؤثری ایفا و برنامه‌های لازمه را عملیاتی کند تا مطالب تئوری که از طریق کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان تدریس می‌شود در ذهن آن‌ها حک شود.

وی در رابطه با ضعف‌های موجود در سیستم آموزشی کشور گفت: درصورتی‌که آموزش و پرورش بتواند استراتژی مناسبی در نظر بگیرد و بتواند فرهنگ مدیریت مصرف انرژی را به ۱۴ میلیون دانش‌آموز موجود انتقال دهد؛ این حجم از پتانسیل افراد تربیت شده پس از گذراندن دوره متوسطه به جامعه ورود پیدا می‌کنند.

کد خبر 626755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.