خوشه باز ستاره‌ای NGC 1981 را رصد کنید

یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: خوشه باز ستاره‌ای NGC 1981 را می‌توان پنج‎شنبه _بیست‌وچهارم آذرماه_ زیر یک آسمان کاملاً تاریک با چشم غیرمسلح مشاهده کرد البته امکان رصد با ابزار، بهتر فراهم است.

فاطمه فخرایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: NGC1981 یک خوشه باز است که در صورت فلکی شکارچی قرار دارد. قدر ظاهری آن ۴.۲ و اندازه آن ۲۸.۰۰ دقیقه قوسی است. این سحابی در شمال سحابی شکارچی و در شمشیر جبار قرار دارد، همچنین فاصله آن از زمین ۱۳۰۰.۰۰ سال نوری است. برخی افراد می‌گویند این خوشه باز شبیه تمساح است.

وی افزود: این جرم را می‌توان پنج‎شنبه _بیست‌وچهارم آذرماه_ زیر یک آسمان کاملاً تاریک با چشم غیرمسلح مشاهده کرد البته امکان رصد با ابزار، بهتر فراهم است. خوشه باز ستاره‌ای NGC1981 با میل چهار درجه و ۲۵ دقیقه قوسی در بیشتر نقاط جهان قابل مشاهده است. در واقع می‌توان خوشه ستاره‌ای را در عرض‌های جغرافیایی بین ۶۵ درجه شمالی تا ۷۴ درجه جنوبی مشاهده کرد.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: خوشه باز ستاره‌ای NGC1981 از مختصات رصدخانه لارستان بین ساعت ۱۹:۲۴ تا ۴:۱۶ قابل مشاهده خواهد بود و ساعت ۲۳:۵۰ در موقعیتی ۵۷ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

کد خبر 626727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.