در نخستین مجمع هم‌اندیشی کلان‌شهرها چه گذشت؟

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان موارد مطرح و بررسی شده در نخستین نشست کمیته طرح‌های توسعه شهری، مسکن، حریم و تاب‌آوری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران را تشریح کرد.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیته طرح‌های توسعه شهری، مسکن، حریم و تاب‌آوری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در این نشست که به صورت وبینار برگزار شد، نمایندگان حوزه شهرسازی و معماری ۱۹ کلان‌شهر کشور حضور داشتند و موضوع اصلی آن به بررسی ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها اختصاص داشت.

وی هدف از برگزاری این نشست تخصصی با حضور اعضای کمیته طرح‌های توسعه کلان‌شهرهای کشور را هم‌افزایی و انتقال تجربیات اعضا دانست و افزود: در این نشست وظایف شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های دولتی در خصوص املاک واقع در طرح‌های توسعه شهری به صورت تخصصی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت و فرایند اولویت‌بندی و کاربری طرح‌ها و قوانین و ضوابط شهرسازی مرتبط با آن به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: نمایندگان کلان‌شهرها نظرات فنی تخصصی و تجارب اجرایی خود در این زمینه‌ها را بیان کردند تا اعضا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست‌های تخصصی و تصمیم‌ساز بدون شک به رفع مشکلات توسعه کلان‌شهرها کمک خواهد کرد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده نشست‌های تخصصی کمیته طرح‌های توسعه شهری، مسکن، حریم و تاب‌آوری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران هر ماه به میزبانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

مهدویان ادامه داد: موضوع نشست آینده کمیته، به بررسی مشکلات حریم شهرها اختصاص پیدا می‌کند و با توجه به اینکه شهرداری اصفهان نخستین کلان‌شهر کشور است که طرح توسعه پایدار حریم آن در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است و این می‌تواند به عنوان الگویی مورد استفاده دیگر کلان‌شهرها قرار گیرد.

کد خبر 626668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.