دستیابی به شهری انسان‌گرا در گرو بسیج فکری نخبگان شهر است‌

شهردار گندمان گفت: پیاده‌سازی رویکرد شهر انسان‌گرا که حقوق عمومی شهروندان در قالب یک گفتمان ضمن مشارکت هدفمند در حاکمیت شهر محقق شود، نیازمند بسیج فکری نخبگان شهر است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول خالدی امروز _ چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در جلسه با کارکنان شهرداری، اظهار کرد: چالش‌های زیستی امروز بشر از جمله محیطی، اجتماعی و اقتصادی به‌خصوص در شهرها لزوم توجه ویژه به مفاهیم شهروندی را ضرورت بخشیده است.

وی افزود: حقیقت وجودی یک شهر به عنوان بزرگترین نماد مداخله انسان در ساختار زیستی، همواره به واسطه شهروندانی است که در آن اسکان دارند.

شهردار گندمان خاطرنشان کرد: حقوق عمومی شهر از مجموعه‌ای از گفتارهای مفهومی و هدفمند شکل می‌یابد، به این معنا که عموم شهروندان از یک سری حقوق غیرقابل چشم‌پوشی همانند حق مشارکت در اداره شهر، شکل‌دهی فضای شهری، زیست سالم و پایدار برخوردار هستند و حاکمان محلی باید از این ظرفیت در راستای ارتقای کیفیت محیط شهر استفاده کنند.

خالدی تصریح کرد: تجربه‌های مدیریت شهری ضرورت اتخاذ یک رویکرد علمی را که شناخت جامع یک محیط تا پایش تمام اقدامات را شامل می‌شود بیش از پیش نمایان می‌کند و ما نیز در شهرهایی با سطوح کوچک جغرافیایی همچون شهر گندمان از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی ادامه داد: پیاده‌سازی رویکرد شهر انسان‌گرا که حقوق عمومی شهروندان در قالب یک گفتمان ضمن مشارکت هدفمند در حاکمیت شهر محقق شود، نیازمند بسیج فکری نخبگان شهر است‌.

شهردار گندمان گفت: عبور از نگاه یک‌سویه و ابزاری به شهرداری به عنوان تنها بازوی اجرایی مدیریت شهری، کاری دشوار خواهد بود، اما ایجاد نهادهای غیررسمی محلی سبب اتصال این زنجیره میان شهرداری و مردم می‌شود، امید است که بتوانیم جواهر خفته و پتانسیل شهر کهن و تاریخی گندمان را کشف و در آینده‌ای نه چندان دور آن را برجسته کنیم.

کد خبر 626608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.