روستاهای الحاقی به لردگان با مشکل کمبود آب شرب روبه‌رو هستند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مردم در روستاهای الحاقی (شیرانی و خاردان) به شهر لردگان با مشکل کمبود آب شرب روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم آذر_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به نارضایتی مردم روستاهای شیرانی و خاردان به کمبود آب، اظهار کرد: این روستاها دارای جمعیت ۹ هزار نفری هستند که نزدیک چهار سال است وعده حفر چاه جهت رفع کمبود آب شرب از سوی مسئولان به آنها داده شده، اما عملی نشده است.

وی افزود: میزان دبی آب مصرفی روزانه شهرستان لردگان ۱۵۶ لیتر در ثانیه است و این میزان آب شرب از هشت حلقه چاه عمیق و ۵۰ لیتر در ثانیه از چشمه برم تأمین می‌شود که با توجه به افت فشار آب در فصول مختلف سال به خصوص فصل گرم سال، مردم در روستاهای الحاقی (شیرانی و خاردان) به شهر لردگان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: جهت رفع مشکل، اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان موفق به دریافت مجوز حفر چاه جدید در محدوده این روستاها با دبی آب ۲۰ لیتر بر ثانیه شده است که تاکنون اداره آب و فاضلاب استان به علت کمبود اعتبارات نسبت به حفر این چاه اقدام نکرده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود به منظور تسریع در رفع مشکل مردم این مناطق، اداره آب و فاضلاب استان از محل قانون تبصره ۳ طرح‌های توسعه آب و فاضلاب نسبت به حفر چاه اقدام کند.

حسین‌پورآقایی گفت: شهرستان لردگان دارای بیشترین روستا در استان است و اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، جمعیت روستاها با کاهش مواجه می‌شود که این خود مشکلات بسیاری به همراه دارد.

وی تصریح کرد: روستای سیداحمد باید جابه‌جا شود که تأمین اعتبار نشده است، لذا انتظار می‌رود مساعدت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: جاده دسترسی به سد خرسان وضعیت مناسبی ندارد، لذا ضروری است همکاری ویژه‌ای جهت تعریض و بازسازی آن صورت گیرد و شورای اسلامی منطقه نیز قول مساعد جهت زیرسازی این محور را می‌دهد.

وی گفت: چشمه برم، آبشار آتشگاه و خرسان از شهرستان لردگان عبور می‌کند، اما ضعیف‌ترین بخش کشاورزی را لردگان دارد که هیچ برنامه‌ای برای این بخش وجود ندارد، البته در سفر اخیر رئیس‌جمهور بودجه‌هایی برای کشاورزی و توسعه گلخانه‌ها لحاظ شد که باید با جدیت پیگیر جذب آنها بود.

کد خبر 626598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.