زلاتکو دالیچ: برنامه‌ای برای گلزنی نداشتیم و سزاوار شکست بودیم/ سرمان را بالا نگه می‌داریم

سرمربی تیم‌ ملی کرواسی گفت: برنامه‌ای برای گلزنی به آرژانتین نداشتیم و سزاوار این شکست بودیم. اکنون وقتی غر زدن نیست، وظیفه ما این است که سرمان را بالا بگیریم و برای کسب مقام سومی جام بجنگیم؛ هیچ انتقاد و اعتراضی به بازیکنانم ندارم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زلاتکو دالیچ پس از شکست سنگین کرواسی مقابل آرژانتین و ناکامی در راهیابی به فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: خیلی‌زود از نظر روانی شکست را پذیرفتیم، این اتفاق در چنین بازی مهمی نباید رخ می‌داد. ما در فاز تهاجمی راه‌حلی برای نفوذ به دفاع آرژانتین نداشتیم اما از همین‌حالا برای پیروزی در بازی رده‌بندی آماده خواهیم شد.

وی افزود: وظیفه ما این است که سرمان را بالا بگیریم و برای کسب مقام سومی جام بجنگیم؛ هیچ انتقاد و اعتراضی به بازیکنانم ندارم. ما در ۳۰ دقیقه ابتدایی خوب بودیم و موفق شدیم به‌خوبی آرژانتین و برنامه‌هایش را کنترل کنیم؛ اما روی یک ضدحمله و ضربه پنالتی گل خوردیم. با این وجود اکنون زمانی برای افسوس‌خوردن و غر زدن نیست، گاهی اوقات شانس به‌شما رو می‌کند و گاهی اوقات هم نه؛ اما پشیمان نیستم و بهتر است از همین‌حالا برای بازی رده‌بندی آماده شویم.

سرمربی تیم‌ملی کرواسی درباره صحنه مشکوک پنالتی و اعتراض به تصمیم داور تصریح کرد: تا جایی که در جریان ماجرا هستم دلیل اعتراض بازیکنانم این بود که قبل از آن صحنه منتهی به پنالتی، باید یک کرنر به‌سود ما اعلام می‌شد. اما اکنون چه می‌شود کرد! آیا می‌توان زمان را به عقب برگرداند؟ بنابراین گلایه و شکایت‌کردن فایده‌ای ندارد، ما بازی را باختیم و من هیچ شکایتی از بچه‌ها ندارم؛ آن‌ها در طول تورنمنت تلاش خودشان را کردند.

زلاتکو دالیچ درباره برنامه‌های کرواسی برای گلزنی مقابل آرژانتین خاطرنشان کرد: موقعیت‌های خوبی ساختیم و توپ را طبق برنامه‌ها به گوشه‌ها می‌بردیم، اما در فاز تهاجمی خوب نبودیم. تا لحظه‌ای که گل اول را خوردیم همه‌چیز خوب بود اما در خط حمله راه‌حلی برای گلزنی نداشتیم. با تعویض‌ها می‌خواستیم به بازی تیممان عمق بدهیم. با حضور اورسیچ توانستیم پریشیچ را به کنار زمین برگردانیم. با حضور ولاشیچ هم می‌خواستیم یک بازی دیگر در میدان داشته باشیم تا در بازی هوایی به کارمان بیاید؛ اما سپس گل سوم را خوردیم، باید بگویم ما سزاوار این شکست بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت مارسلو بروزوویچ چگونه است، اظهار کرد: برزوویچ در عضلاتش احساس درد می‌کرد؛ نمی‌خواستم او را مجبور کنم که در بازی مقابل آرژانتین بازی کند، اما سعی می‌کنیم او را به بازی بعدی (رده‌بندی) برسانیم.

سرمربی کروات‌ها در پایان گفت: اگر کسی قبل از شروع مسابقات جام‌جهانی به‌ما پیشنهاد حضور در نیمه‌نهایی و حتی بازی رده‌بندی را می‌داد قبول می‌کردیم؛ این افتخاری دیگر برای کرواسی است و به آن افتخار می‌کنیم.

کد خبر 626576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.