اسکالونی: آرژانتینی‌بودن مسی مایه مباهات‌ ما است/ فرقی نمی‌کند حریفمان در فینال کیست!

سرمربی تیم‌ ملی آرژانتین گفت: برخی گمان می‌کنند که چون آرژانتینی هستیم مسی را بهترین می‌دانیم؛ اما واقعیت این است که او بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ است؛ مسی هر زمان در زمین باشد معجزه‌ای جدید خلق می‌کند. برای ما مایه مباهات است و خوش‌شانسیم که او پیراهن آرژانتین را بر تن می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل اسکالونی پس از پیروزی قاطعانه تیم ملی آرژانتین مقابل کرواسی در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و فینالیست‌شدن اظهار کرد: سزاوار پیروزی بودیم اما برتری خیلی زیادی نداشتیم؛ همان‌طورکه باید بازی کردیم؛ صعود به فینال واقعاً هیجان‌انگیز است. اکنون رویایی را زندگی می‌کنم که رؤیای هر آرژانتینی است. هر فرد دیگری جای من بود از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید؛ با چنین بازیکنانی احساساتی‌نشدن ممکن نیست، حالا وقت جشن گرفتن است؛ آرژانتین گل سر سبد فوتبال دنیا است.

وی در تمجید از ستاره فرازمینی تیمش افزود: به‌باور من هیچ شکی وجود ندارد که مسی بهترین بازیکن تاریخ است. گاهی این‌طور به‌نظر می‌رسید که ما چون آرژانتینی هستیم این را می‌گوئیم، اما واقعیت این است که او بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ است؛ مسی هر زمان در زمین باشد معجزه‌ای جدید خلق می‌کند، برایمان مایه مباهات است و خوش‌شانسیم که او پیراهن آبی‌وآسمانی آلبی‌سلسته را بر تن می‌کند.

سرمربی تیم ملی آرژانتین با اشاره به شرایط بسیار شاداب تیم و دستیارانش تصریح کرد: از کادر فنی ما شور و هیجان به تیم منتقل می‌شود؛ بالا و پایین‌های زیادی را در تیم ملی تجربه کرده‌ایم. هدفمان این است هر ماجرایی را که مثبت بوده به بازیکنان منتقل کنیم. تمام بچه‌ها برای تیم ملی زندگی می‌کنند؛ درک این شرایط برای کسانی‌که آرژانتینی نیستند دشوار است.

لیونل اسکالونی با ذکر این نکته که تاکنون از ۹۰ درصد تیم در جام جهانی استفاده کرده است، گفت: ما تا اینجا ۲۳ نفر از بازیکنانمان را (به‌جز دو دروازه‌بان ذخیره) به میدان فرستاده‌ایم و این موضوع کوچکی نیست؛ کسانی‌که در یک مسابقه وارد زمین می‌شوند و کسانی که روی نیمکت می‌نشینند برای من به یک اندازه مهم هستند. برای همه بچه‌ها خیلی‌خوشحالم، چون همه لیاقت چنین چیزی را دارند. آن کسی که کمتر بازی می‌کند، از آنکه بیشترین دقایق بازی را انجام می‌دهد، ارزشمندتر است چراکه روز بعد باید با دانستن این مسئله که به کار گرفته نشد، دوباره در تمرینات تلاش کند. به‌همین خاطر است که بابت فرصت رسیدن به تک‌تک بازیکنان، خوشحال هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد تیمتان در بازی مقابل کرواسی رضایت دارید، خاطرنشان کرد: بازی‌های بهتری در این تورنمنت داشتیم؛ جایی که مقداری بهتر از این بازی کار می‌کردیم اما به شما اطمینان می‌دهم که بازی‌کردن مقابل کرواسی آسان نیست. کافی است یک اشتباه کنید تا حریف از آن بهره ببرد.

سرمربی آلبی‌سلسته در رابطه با برخی انتقادات به سبک بازی آرژانتین عنوان کرد: پس از بازی با هلند مجبور شدم با بازیکنانم صحبت کنم. ما به گونه‌ای بازی کردیم که شرایط دیدارهایمان می‌طلبید. ما نه نقش مثبت فیلم هستیم و نه نقش منفی آن. اگر بازی امروز هم به‌مانند آن بازی بود مجبور بودیم همان‌طور بازی کنیم. در برابر کرواسی متوجه شدیم که باید این‌طور بازی کرد. آن پنالتی در نیمه‌اول قفل بازی را گشود. ما این برد را جشن می‌گیریم؛ راهیابی به دیدار نهایی بسیار هیجان‌انگیز است اما هنوز یک‌گام دیگر باقی است.

اسکالونی در پایان اینگونه نسبت به احساس و پیش‌بینی‌اش از رقیب آرژانتین در بازی پایانی واکنش نشان داد: حریف‌مان در فینال؟ هر تیمی که باشد فرقی نمی‌کند.

کد خبر 626575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.