فرانسه_مراکش/ الرکراکی در اندیشه استعمار فرانسه!

در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز دو تیم مراکش و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ دو تیم مراکش و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه البیت و با قضاوت «سزار راموس» روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

مراکش در اسارت خروس‌ها به سر می‌برد

دو تیم مراکش و فرانسه در طول تاریخ تاکنون ۷ مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند اما تقابل‌های آن‌ها در قالب دیدارهای دوستانه برگزار شده که حاصل آن پنج پیروزی در سال‌های ۲۰۰۷،۲۰۰۰،۱۹۹۹،۱۹۸۸ و ۱۹۹۸ برای فرانسه بوده و دو مصاف دیگر این دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

با توجه به ارقامی که در دست داریم می‌توانیم بگوییم شیرهای اطلس تا پیش از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر هرگز در بازی رسمی مقابل تیم پرمهره فرانسه قرار نگرفته‌اند و در مسابقات برگزار شده بین آن‌ها و شاگردان دشان، مراکش هیچ‌گاه موفق به گذشتن از سد فرانسه نشده است، بنابراین ولید الرکراکی که تا اینجای کار دست به خلق شگفتی زده، قصد دارد در ادامه مسیر رویایی خود با مراکش این طلسم را هم بشکند و اولین پیروزی شیرهای اطلس برابر خروس‌ها را در یک بازی رسمی و حیاتی رقم بزند.

فرانسه_مراکش / الرکراکی در اندیشه استعمار فرانسه!

فرانسه؛ یاران امباپه انگیزه دبل دارند

تیم فرانسه در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی راهی مسابقات شد و به غیر از شکست روبه‌روی تونس در سایر دیدارهای خود عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش گذاشت.

شاگردان دشان در مرحله گروهی استرالیا و دانمارک را شکست دادند و پس از آن علی‌رغم مغلوب شدن برابر تونس موفق شدند با شش امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

خروس‌ها در مرحله حذفی، به تقابل با لهستان پرداختند و موفق شدند این تیم را با نتیجه سه بر یک از پیش رو بردارند و با صعود به یک چهارم نهایی و گذشتن از سد انگلیس پر مهره با نتیجه دو بر یک، برای هفتمین بار اجازه حضور در نیمه نهایی جام‌جهانی را پیدا کردند.

بدون تردید یاران امباپه ثابت کرده‌اند شایستگی کسب عنوان قهرمانی برای دومین بار پیاپی را دارند و این بار با هدف در جیب گذاشتن کاپ طلایی مقابل شیرها اطلس صف‌آرایی می‌کنند.

فرانسه_مراکش / الرکراکی در اندیشه استعمار فرانسه!

مراکش؛ الرکراکی می‌خواهد با نسل طلایی، طلا بگیرد

شیرهای اطلس با صعود به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، بهترین نتیجه خود در ادوار جام‌جهانی را رقم زدند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که شاگردان ولید الرکراکی در دوره قبل حتی از مرحله گروهی هم صعود نکرده بودند.

مراکش با انگیزه فراوان و یک تیم از نو ساخته شده توسط ولید الرکراکی کار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را با حضور در گروه F آغاز کرد و با تیم‌هایی مثل کرواسی‌،بلژ یک و کانادا به تقابل پرداخت که نتیجه آن کسب یک تساوی برابر کرواسی و دو پیروزی روبروی بلژیک و کانادا بود.

شیرهای اطلس در مرحله یک هشتم نهایی رودرروی اسپانیا قرار گرفتند و با یک بازی محتاطانه موفق شدند در ضربات پنالتی شاگردان انریکه را از پیش رو بردارند و به یک چهارم نهایی صعود کنند تا با یک قرعه سخت مقابل پرتغال مدعی عنوان قهرمانی بایستند و برخلاف تصور عموم که این مرحله را پایان کار مراکش می‌دانستند، شاگردان الرکراکی با نتیجه یک بر صفر، ناوبرها را با شکست مواجه کردند و حالا سرمربی جوان مراکش قصد دارد با این نسل طلایی فوتبال قاره آفریقا یک قهرمانی به یاد ماندنی را رقم بزند که البته در حال حاضر لازمه آن پیروزی برابر تیم فرانسه است.

فرانسه_مراکش / الرکراکی در اندیشه استعمار فرانسه!

پیش‌بینی نتیجه

بدون تردید مقایسه مراکش و فرانسه به لحاظ مهره و ارزش تیمی کار نه چندان جالبی است زیرا شاگردان دشان با ارزش یک میلیارد یورویی برابر تیمی قرار می‌گیرند که تنها ۲۴۱ میلیون یورو ارزش دارد، علاوه بر این فرانسه بازیکنان مطرح فراوانی از جمله ژیرو، امباپه و گریزمان را دارد که به لحاظ فنی یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان سرشناس مراکش همچون اشرف حکیمی و حکیم زیاش هستند.

به همین دلیل هوا اسکورد نتیجه این دیدار را یک بر صفر به سود فرانسه در نظر گرفته و یوسف مختاری بازیکن پیشین مراکش که سابقه حضور در بوندس لیگا را دارد، تیم خود را بازنده این تقابل اعلام کرده است.

البته دیدیه دشان سرمربی فرانسه در نشست خبری پیش از بازی معتقد بود شیرهای اطلس علاوه بر قدرت دفاعی بالا، توانایی حضور در فینال و شکست فرانسه را هم دارند و با این تفاسیر، پیش‌بینی ما از نتیجه این بازی پیروزی دو بر یک فرانسه است.

فرانسه_مراکش / الرکراکی در اندیشه استعمار فرانسه!

کد خبر 626537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.