آرژانتین ۳ _ کرواسی صفر/ انتقام با درخشش آلوارز؛ آرژانتین فینالیست شد

آرژانتین با برتری مقتدرانه سه بر صفر به فینال جام جهانی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرژانتین و کرواسی از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امروز _سه‌شنبه بیست و دوم آذرماه _ در استادیوم لوسیل مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری سه گله یاران مسی خاتمه یافت.

مرحله نیمه‌نهایی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی

ورزشگاه: لوسیل، الریان

گل‌ها: لیونل مسی (دقیقه ۳۴، از روی نقطه پنالتی برای آرژانتین) - آلوارز (دقیقه ۳۹ و ۶۹، برای آرژانتین)

اخطار: لیواکوویچ (دقیقه ۳۲، از کرواسی) - کواچیچ (دقیقه ۳۲، از کرواسی) - کریستین رومرو (دقیقه ۶۸، از آرژانتین)

اخراج: -

تیم ملی آرژانتین: مارتینز، تاگلیافیکو، اوتامندی، رومرو، مولینا (دقیقه ۸۶- فویت)، پاردس، فرناندز، مک آلیستر (دقیقه ۸۶- کوریا)، دی پاول (دقیقه ۷۴- پالاسیوس)، آلوارز (دقیقه ۷۴- دیبالا)، مسی

سرمربی: لیونل اسکالونی (آرژانتین)

تیم ملی کرواسی: لیواکوویچ، لوورن، گواردیول، یورانوویچ، سوسا (دقیقه ۴۶- اوریسیچ)، کواچیچ (دقیقه ۷۲- لیوایا)، بروزوویچ (دقیقه ۵۰- پتکوویچ)، مودریچ (دقیقه ۸۱- مایر)، کراماریچ، پاشالیچ (دقیقه ۴۶- ولاسیچ)، پریشیچ

سرمربی: دالیچ (کرواسی)

داور: دنیل اورساتو (ایتالیا)

شرح بازی:

آرژانتینی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در شرایطی که توپ و میدان را در اختیار داشتند، کروات‌ها عقب نشسته بودند. توپ در دقایق ابتدایی بیشتر در میانه زمین جریان داشت. آلوارز دقیقه ۳۱ با فرار پشت دفاع کرواسی تک به تک شد و وقتی می‌خواست توپ را از گلر کروات عبور دهد با خطا متوقف شد تا داور ایتالیایی پنالتی را به سود آلبی سلسته اعلام کند. مسی پشت ضربه پنالتی ایستاد تا تیم خود را پیش بیاندازد.

بعد از گل شاگردان دالیچ جلو کشیدند اما روی یک اشتباه و از دست دادن توپ، آلوارز با فرار و حرکت انفرادی دومین گل را برای آرژانتینی‌ها به ثمر رساند. با این گل شاگردان اسکالونی کاملاً بر بازی مسلط شده و حریف شوک زده خود را مجبور به دفاع کردند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

در نیمه دوم دالیچ با تعویض‌هایش کوشید تا جریان مسابقه را به نفع کرواسی تغییر دهد اما باز هم آرژانتین پایه‌ریز بیشتر حملات بود. همکاری مسی و آلوارز در شست و نهمین دقیقه اختلاف را به سه گل افزایش داد. در ادامه نیز اتفاق خاصی رخ نداد تا آرژانتین مقتدرانه فینالیست شود.

شرح گل:

۱ -۰ (لیونل مسی، دقیقه ۳۴) - مسی پنالتی را پر قدرت و بلند توپ را به بالا سمت چپ دروازه کوبید.

۲ - ۰ (آلوارز، دقیقه ۳۹) - ضد حمله سریع آرژانتینی‌ها با توپ‌گیری آغاز شد و در ادامه پاس به آلوارز رسید و مدافعین کرواسی در جلوگیری از او پراشتباه عمل کردند تا آلواز در شلوغی محوطه، دومین گل را برای آلبی سلسته به ثمر رساند.

۳ - ۰ (آلوارز، دقیقه ۶۹) - مسی با حرکت خود توانست به درون محوطه کرواسی نفوذ کند و پاس کات بک را برای آلوارز ارسال کرد تا او در دهانه دروازه دومین گل خود و سومین گل آرژانتین را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۵- شوت فرنانزد را لیواکوویچ دفع کرد.

دقیقه ۴۲- ضربه سر مک آلیستر روی کرنر ارسالی را لیواکوویچ به سختی روانه بیرون کرد.

دقیقه ۵۸- شوت محکم مسی از فاصله نزدیک را لیواکوویچ سیو کرد.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۳۱ آلوارز روی پاس بلند پشت مدافعین صاحب توپ شد و زمانی که قصد داشت توپ را از بالا سر لیواکوویچ عبور دهد، نقش بر زمین شد تا اورساتو نقطه پنالتی را نشان دهد.

کد خبر 626533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.