لزوم ایمن‌سازی تجهیزات ورزشی در مدارس

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: وقفه دوساله کرونا در برگزاری مسابقات درون‌مدرسه‌ای باعث کاهش فعالیت‌های جسمی دانش‌آموزان و افزایش استفاده آن‌ها از فضای‌مجازی و اینترنت شده است.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وضعیت ایمنی مدارس اصفهان برای برگزاری مسابقات درون‌مدرسه‌ای، اظهار کرد: براساس شیوه‌نامه ارسالی، اعتباری برای ایمن‌سازی تجهیزات ورزشی توسط اداره کل آموزش‌وپرورش پیش‌بینی شده و معاونت تربیت‌بدنی در حال تهیه این تجهیزات است تا به زودی در مدارس توزیع شود.

وی با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی تجهیزات ورزشی در مدارس، ادامه داد: تجهیزات و فضاهای ورزشی باید به صورت مستمر مورد بررسی و کنترل قرار گیرد، ایمن‌سازی شامل پیچیدن فوم در فضاهای ناامن از جمله میله‌های والیبال، بسکتبال و دروازه‌های فوتسال است، همچنین روکش آسفالت مدارس در صورت از بین رفتن می‌تواند خطرآفرین باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان تصریح کرد: طبق مصوبه شورای آموزش‌وپرورش و دستور استاندار، شهرداری‌ها باید در راستای ایمن‌سازی مدارس کمک کنند و اعتباری به این مهم اختصاص دهند.

وی گفت: حدود ۳۰ درصد (۳۱۰ هزار نفر) از دانش‌آموزان مدارس دخترانه و پسرانه در مسابقات درون‌مدرسه‌ای شرکت می‌کنند، این در حالی است که بخشی از مدارس دارای موارد ایمنی است، اما اگر بتوانیم ۱۰ درصد مدارس را ایمن‌سازی کنیم، اقدام مؤثری انجام داده‌ایم.

امیرپور با اشاره به هدف برگزاری مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای، گفت: وقفه دو ساله کرونا در برگزاری مسابقات درون‌مدرسه‌ای باعث کاهش فعالیت‌های جسمی دانش‌آموزان و افزایش استفاده آن‌ها از فضای مجازی و اینترنت شده است، برگزاری این مسابقات اهداف اختصاصی و عمومی از جمله افزایش مشارکت، تعاملات اجتماعی و افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.

وی درباره استقبال دانش‌آموزان از فعالیت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی مورد استقبال دانش‌آموزان قرار دارد و باعث رشد شخصیت فردی و اجتماعی می‌شود، دانش‌آموزان با هر سلیقه‌ای به فوتسال و فوتبال توجه ویژه دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان افزود: روند برگزاری مسابقات درون مدرسه‌ای به صورت منتخب در شهرستان‌ها و به صورت استانی و کشوری است که مقاطع ابتدایی در تابستان و مقاطع متوسطه در اواخر بهمن و اسفندماه برگزار می‌شود.

کد خبر 626516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.