تصفیه‌کننده‌هایی که مضر است!

یک دکترای شیمی آلی گفت: هدف از تولید دستگاه‌های تصفیه آب نانوتکنولوژی، حذف مشکلات و اعمال نرمی لازم روی آب است، اما در این راستا بسیاری از مواد مفید آب نیز از بین می‌رود که این مسئله عوارضی را برای انسان‌ به همراه دارد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انواع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، اظهار کرد: به‌طورکلی آب مایع حیات است ولی درصورتی‌که حجم املاح آن کنترل نشود، می‌تواند عوارض بدی برای انسان‌ها به همراه داشته‌باشد.

وی افزود: در راستای کنترل حجم املاح آب، دستگاه‌های تصفیه‌کننده خانگی تا حدودی روی سختی آب شهر تأثیر گذاشته و می‌توانند نرمی لازم را بر آب اعمال کنند.

وی افزود: تصفیه‌کننده‌های خانگی تولید شده برپایه نانوتکنولوژی اخیراً بسیار توسعه یافته است، اما این نوع از تصفیه‌کننده‌ها در حین اعمال نرمی روی آب بسیاری از املاح خوب را نیز از بین می‌برند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: درواقع یکی از مشکلات و ضعف‌هایی که در تصفیه‌کننده‌های نانوتکنولوژی به‌وضوح قابل مشاهده است، تولید آب مقطر است.

وی تاکید کرد: هدف از تولید دستگاه‌های تصفیه آب نانوتکنولوژی حذف مشکلات و اعمال نرمی لازم روی آب است، اما در این راستا بسیاری از مواد مفید آب نیز از بین می‌رود که این مسئله نیز عوارضی را برای انسان به همراه دارد.

یوسفی در رابطه با بهترین نوع دستگاه تصفیه آب گفت: درحال‌حاضر بهترین تصفیه آبی که میزان عملکرد آن کاربردی و مورد نیاز است، تصفیه‌کننده‌های خانگی مجاز است. تکنولوژی این نوع از تصفیه‌کننده‌ها به گونه‌ای است که املاح آب را خیلی تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

وی افزود: امروزه تصفیه‌کننده‌های چند لایه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اما بهترین نوع آنکه سازمان‌های متصدی این دستگاه‌ها نیز تأثیر آن را تأیید کرده‌اند، تصفیه‌خانه‌هایی است که یک یا دو مرتبه عمل تصفیه را انجام می‌دهند.

کد خبر 626503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.