بهره‌مندی اهالی ۳ روستای محروم از طرح «نذر آب» هلال‌احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان گفت: در طرح «نذر آب»، بیش از دو میلیارد ریال خدمات حمایتی توسط جمعیت هلال‌احمر خوزستان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید شعبانی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ودوم آذر _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هلال‌احمر خوزستان طرح «نذر آب» را اجرا می‎‌کند، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بشردوستانه در حوزه داوطلبانه نذر آب است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی «نذر آب» از سال ۱۳۹۷ برای ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات خانوارهای روستایی محروم ادامه داد: این طرح در مناطق کمتر توسعه‌یافته و دارای تنش آبی خوزستان اجرا شده که پس از ارزیابی در شهرستان‌های مختلف، روستای پاریوجذب از شهرستان اندیکا و روستاهای بنی‌معامه شمالی و ظهیریه از شهرستان هویزه برای پنجمین مرحله نذر آب در استان انتخاب شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان درباره خدمات نذر آب در قالب پروژه‌های آبرسانی، معیشتی‌حمایتی، اقلام بهداشتی و ارائه خدمات درمانی رایگان و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گفت: امسال این فعالیت‌ها با چهار محور اصلی زیست‌محیطی، سلامت‌محور، معیشت‌محور و توانمندسازی انجام شد و با مراجعه ۳۲۰ نفر به کاروان سلامت، این تعداد از خدمات دارویی به ارزش ۲۸ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به خدمات ارائه‌شده به مناطق محروم تصریح کرد: این خدمات شامل ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۷۹۰ میلیون ریال، ۱۰۰ بسته کمک‌آموزشی به ارزش ۱۵ میلیون ریال، ۳۵۰ بسته اقلام بهداشتی به ارزش ۲۶۵ میلیون ریال و خدمات آبرسانی به ارزش ۱ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال، میان خانوارهای کم‌برخوردار در روستاهای بنی‌معامه شمالی، ظهیریه و پاریوجذب توزیع شد.

کد خبر 626477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.