اعمال قانون بیش از ۵ هزار خودروی دودزا در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به برخورد پلیس با خودروهای آلاینده، گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار خودروی دودزا اعمال قانون شدند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی افزایش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در دستور کار ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان قرار گرفت و طرح زوج و فرد نیز که پیش از این فقط در ساعت‌های بعدازظهر اعمال می‌شد از صبح امروز دوباره از سر گرفته شد.

وی جریمه تردد در محدوده زوج و فرد را ۱۰۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این طرح صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ اجرا می‌شود و خودروها هر دفعه که وارد محدوده طرح شوند توسط دوربین‌ها اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اعمال قانون ۵۷۲۱ دستگاه خودروی دودزا در مدت ۲۱ روز آذرماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پلاک خودروهای دودزا که بنا بر تشخیص کارشناسان پلیس تردد آن‌ها باعث آلودگی هوا می‌شود فک شده و به رانندگان آن‌ها پلاک تعمیری ارائه می‌شود که با این پلاک موظف هستند، در مدت زمان ۴۸ ساعت به تعمیرگاه مراجعه و نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند، که در این راستا طی ۲۱ روز آذرماه تعداد ۲۲۴۴ دستگاه خودروی دودزا توسط کارشناسان پلیس راهور فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شدند.

سرهنگ محمدی یکی از اقدامات پلیس راهور در زمینه کاهش آلودگی هوا را برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی دانست و گفت: در همین راستا طی ۲۱ روز آذرماه سال جاری ۱۷ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودروی بدون معاینه فنی اعمال قانون شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد رشد داشته است.

وی مبلغ جریمه خودروهای دودزا را ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان و مبلغ جریمه خودروهای بدون معاینه فنی را ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان دانست و افزود: به نظر می‌رسد که این جریمه‌ها بازدارندگی لازم را ندارد و باید در اعمال قانون این نوع خودروها بازنگری صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: علاوه‌بر اقدامات صورت گرفته با کامیون‌های خاک‌برداری که بدون مجوز باشند نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد که در این خصوص نیز طی ۲۱ روزی که آذرماه سال جاری گذشته ۱۱ هزار و ۱۲۱ مورد اعمال قانون این نوع کامیون‌ها را داشتیم.

وی با بیان اینکه خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیز بدون هیچ‌گونه اغماضی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد، ادامه داد: پلیس راهور با رانندگانی که به حقوق مردم بی‌اعتنا هستند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند و در این خحصوص با هیچ شخص و ارگانی تعارف ندارد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا نیازمند مشارکت عموم مردم و دستگاه‌ها است، افزود: از شهروندان می‌خواهم در این ایام که با آلودگی شدید هوا روبه‌رو هستیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی شهر اصفهان خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقصی در سیستم احتراق خودرو نسبت به تعمیر فوری و رفع عیب آن اقدام کنند.

کد خبر 626470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.