دیدیه دشان: فوتبال همیشه باید دور از سیاست باقی بماند/ معجزه و موفقیت فرمول خاصی ندارد

سرمربی تیم‌ملی فرانسه گفت: موفقیت راز خاصی ندارد، بلکه باید چیزهای زیادی را با هم هماهنگ کنید. کیفیت بازیکنان مهم است اما کافی نیست. باید از سایر تاکتیک‌ها و مسائل نیز استفاده شود؛ فرمولی برای معجزه وجود ندارد. کلمه کلیدی من، تطابق و سازگاری در مواجه با موقعیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدیه دشان در کنفرانس‌خبری پیش از دیدار حساس فرانسه مقابل مراکش در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: قطعاً راهی برای گل‌زدن به مراکش پیدا خواهیم کرد. آن‌ها خیلی خوب دفاع می‌کنند و هیچ‌کدام از حریفان‌شان نتوانسته‌اند راه گل‌زدن به این تیم را پیدا کنند، ارزش کیفیت دفاعی مراکش را پایین نمی‌آورم اما قطعاً برای آن‌ها دردسرساز می‌شویم؛ ما تمام بازی‌های مراکش را تماشا کرده‌ایم و سعی می‌کنیم برخی از نقاط قوت‌شان را حذف کنیم و سعی خواهیم کرد دروازه‌شان را باز کنیم و به پیروزی برسیم. آن‌ها بسیار منظم هستند، فرم خود را بسیار خوب حفظ می‌کنند و هنگام حمله مهاجمان بسیار خوبی دارند که واقعاً بسیار مؤثر هستند.

وی افزود: در حال حاضر ما به نیمه‌نهایی رسیده‌ایم، این یک دستاورد است. اما هیچ نکته‌خاصی وجود ندارد، شما باید همه‌چیز را فراهم کنید، اولین چیز این است که بازیکنان بزرگی داشته باشید و بدون آن‌ها نمی‌توانید در جام‌جهانی تا این حد پیشرفت کنید، اما همچنین به روحیه تیمی خوب هم نیاز دارید. گاهی اوقات بازی‌ها با جزئیات کوچک تعریف می‌شوند، بنابراین گاهی اوقات شما نیاز به کمی شانس دارید.

دیدیه دشان: فوتبال همیشه باید دور از سیاست باقی بماند/ معجزه و موفقیت فرمول خاصی ندارد

سرمربی تیم‌ملی فرانسه درخصوص انتقادات رکراکی به داده‌های آماری تصریح کرد: فناوری‌های جدید باعث می‌شوند اطلاعات بیشتری درباره تیم خودتان و تیم حریف داشته باشید. گاهی اوقات باید از این داده‌ها استفاده کنید اما برخی زمان‌ها هم وجود دارد که تعداد صفحات خیلی بالا می‌رود و برخی از داده‌ها برایم جذاب نیست. مشکل آمار این است که به خودی خود چیزی را ثابت نمی‌کنند اما می‌توانند تاییدکننده چیزهایی باشند که من و کادرفنی تیم در مسابقه می‌بینیم. مشکل آمار این است که می‌توانند همه‌چیز را به شما بگویند، اما برخی از آن ارقام واقعاً مهم هستند. آن‌ها نشانه و تاییدی از آنچه انجام داده‌اید به شما می‌دهند و همچنین برای دیگران ممکن است گمراه‌کننده باشند.

دیدیه دشان در رابطه با عملکرد درخشان گریزمان خاطرنشان کرد: آنتوان گریزمان بازیکنی است که می‌تواند بازی را تغییر دهد و کیفیت فنی‌اش تیم را متحول می‌کند. او ده سال است که در بالاترین سطح فوتبال بازی می‌کند. ما به او نیاز داریم که فردا به‌خوبی همیشه باشد؛ او بازیکنی است که واقعاً می‌تواند تیم را تغییر دهد، زیرا فردی سخت‌کوش است و بسیار سخت کار می‌کند. گریزمان دفاع‌کردن را به اندازه حمله و بازیساز بودن دوست دارد و همان کسی است که همیشه به تیم بیش از هر چیز دیگری فکر می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیدار فرانسه و مراکش می‌تواند به‌علت مسائل سیاسی تحت‌تاثیر قرار بگیرد؟ گفت: چه قبل و چه بعد از دیدارها، بازی فوتبال باید یک مسابقه فوتبال باقی بماند. حتی اگر مسائلی هم وجود داشته باشد، اما من به‌عنوان یک انسان ورزشی دوست دارم جای خودم بمانم و بازیکنان هم همینطور هستند.

دیدیه دشان: فوتبال همیشه باید دور از سیاست باقی بماند/ معجزه و موفقیت فرمول خاصی ندارد

سرمربی خروس‌ها با اشاره به اینکه برای نتیجه‌گرفتن یک تیم باید تمام موارد مورد بررسی قرار بگیرد عنوان کرد: موفقیت راز خاصی ندارد، بلکه باید چیزهای زیادی را با هم هماهنگ کنید. کیفیت بازیکنان مهم است اما کافی نیست. باید از سایر تاکتیک‌ها و مسائل نیز استفاده شود. گاهی اوقات سرنوشت بازی‌ها با یک‌چیز جزئی تعیین می‌شود. فرمولی برای معجزه وجود ندارد. کلمه کلیدی من، تطابق و سازگاری در موقعیت‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوم است، باید خودم و تیمم را وفق دهم.

دشان در پایان ضمن تاکید بر اینکه هنوز تیمش دستاوردی ندارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما فقط در نیمه‌نهایی هستیم، اما این یک مسیر خوب است. شما علاوه‌بر بازیکنان باکیفیت به مواد دیگر ازجمله وضعیت ذهنی نیاز دارید. گاهی اوقات یک به چیزهای کوچک هیچ دستورالعمل و معجزه‌ای وجود ندارد.

کد خبر 626468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.