ولید رکراکی: من دیوانه‌ام و می‌خواهم قهرمان جهان شوم/حکیمی برای شکست امباپه ۲۰۰٪ آماده است

سرمربی تیم‌ملی مراکش گفت: مردم در هر مرحله فکر می‌کردند ما حذف خواهیم شد اما اینجا هستیم و تا انتها می‌جنگیم. نباید به حضور در نیمه‌نهایی جام‌جهانی راضی باشیم؛ شاید فکر کنید من دیوانه‌ام اما باید قهرمان جهان شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولید رکراکی در کنفرانس‌خبری پیش از دیدار حیثیتی و بسیار مهم فردا شب تیم‌ملی مراکش مقابل فرانسه در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: ممکن است همه فکر کنند ما خسته هستیم؛ اما قبل از بازی‌های پایانی مانند نیمه‌نهایی هم نمی‌توان خسته شد، ما در مأموریت هستیم، خسته نیستیم و اصرار دارم در بازی فردا دوندگی بالایی داشته باشیم و خستگی هم میان تیم در کار نیست. ما تنها یک فرصت داریم، نمی‌خواهم آن را هدر دهم. من نمی‌خواهم ۴۰ سال صبر کنم تا دوباره نتیجه‌ای فوق‌العاده رقم بخورد. مواقعی وجود دارد که باید قلمروی‌تان را علامت‌گذاری کنید و اکنون آن‌زمان است. ما می‌خواهیم آفریقا در صدر جهان باشد، اما برای پیشرفت باید قوی باشیم؛ ما افراد موردعلاقه تمام دنیا نیستیم، شاید مرا دیوانه خطاب کنید اما باید قهرمان جوان شویم؛ کمی هم دیوانگی می‌تواند خوب باشد.

وی با اشاره سبک بازی مراکش و انتقاداتی که به آن وارد می‌شود افزود: ما اینجا هستیم تا بازی‌ها را ببریم و فقط پیروز شدن در بازی‌ها برایمان مهم است. سبک بازی گواردیولا مسلماً مرا نیز دیوانه می‌کند البته به‌شرطی می‌توانید آن‌طور بازی کنید که دی‌بروینه و برناردو سیلوا را داشته باشید. فکر می‌کنم روزنامه‌نگاران اروپایی قدردان این نیستند که ما کمی شبیه تیم‌های اروپایی بازی می‌کنیم و فقط درباره رقص بازیکنم صحبت کردند اما آن دیگر تمام شد و ما می‌خواهیم برنده بازی شویم.

ولید رکراکی: من دیوانه‌ام و می‌خواهم قهرمان جهان شوم/حکیمی برای شکست امباپه ۲۰۰٪ آماده است

سرمربی تیم‌ملی مراکش در اظهارنظری عجیب خاطرنشان کرد: نباید به حضور مراکش و تیم‌های آفریقایی در نیمه‌نهایی راضی باشیم، من می‌خواهم قهرمان جام‌جهانی شوم. شاید فکر کنید دیوانه هستیم؛ اما من به‌دنبال قهرمانی هستم و فکر می‌کنم توانایی این کار را داریم. کشورم را دوست دارم و این بسیار مهم است. ما خسته نیستیم و می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم. اگر ما فقط از رسیدن به نیمه‌نهایی خوشحالیم و برخی آن را کافی می‌دانند، من موافق نیستم. برزیل بهترین تیم این مسابقات حذف شده است، ما یک تیم جاه‌طلب هستیم.

رکراکی درخصوص تیم‌ملی فرانسه و ارتباطش با کشور خروس‌ها تصریح کرد: من دو تابعیتی (مراکشی-فرانسوی) هستم و بازی‌کردن مقابل فرانسه برایم باعث افتخار و لذت است؛ اما این فقط فوتبال است. زمانی‌که با فرانسه و برزیل بازی می‌کنم، چیزی که می‌خواهم فقط لایق پیروزی‌بودن است؛ علاقه‌مندم فقط بازی‌ها را ببرم. شاید سخت‌ترین مسیر را برای رسیدن به نیمه‌نهایی بین سایر تیم‌ها داشتیم. مردم در هر مرحله فکر می‌کردند که ما حذف خواهیم شد، اما ما هنوز اینجا هستیم و تا انتها می جنگیم.

وی در پاسخ به این پرسش که برای مهار امباپه چه برنامه‌ای دارید گفت: اشرف حکیمی امباپه را بهتر از من می‌شناسد؛ اما ما قصد نداریم برنامه خاصی برای امباپه داشته باشیم؛ چرا که متاسفانه فقط او نیست وقتی سطح گریزمان را در خط‌هجومی می‌دانید. البته باید بگویم اشرف حکیمی ۲۰۰٪ آماده است تا دوستش امباپه را شکست دهد.

ولید رکراکی: من دیوانه‌ام و می‌خواهم قهرمان جهان شوم/حکیمی برای شکست امباپه ۲۰۰٪ آماده است

سرمربی شیرهای‌اطلس با تاکید بر اینکه جام‌جهانی فقط لذت‌بردن از بازی‌کردن نیست اظهار کرد: من قبل از شروع تورنمنت با همه بازیکنانم صحبت کردم و به آنان گفتم شما به جام‌جهانی نمی‌روید که فقط سه بازی انجام دهید، آن‌هایی که می‌آیند تا چند بازی انجام دهند و لذت ببرند، نمی‌توانند با من به قطر بیایند. ما می‌خواهیم برای آفریقا و برادران‌مان در مراکش برنده بازی شویم؛ برای همه کسانی‌که آرزوی دیدن ما را در فینال دارند! این ذهنیتی است که می‌گوید حضور ما فقط برای بازی‌کردن در نیمه‌نهایی از بین رفته است.

رکراکی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان مراکش گفت: ما تعدادی مصدوم داریم اما یک کادر پزشکی عالی در تیم وجود دارد که سخت کار می‌کنند و هر روز با خبرهای خوب به‌سراغ‌مان می‌آیند. ما باید تا آخرین لحظه منتظر بمانیم، تا آخرین لحظه هیچ بازیکنی به‌طور قطعی فیکس یا نیمکت‌نشین نخواهد بود.

کد خبر 626449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.