سازمان توسعه‌وعمران بازوی عمرانی شهرداری قم است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: پروژه‌های مهم شهر توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری انجام شده یا در حال اجرا است و این سازمان بازوی عمرانی شهرداری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امرالهی در شصت‌وششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، در بررسی تفریق بودجه سازمان‌های شهرداری نسبت به تذکر کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم به سازمان توسعه و عمران اظهار کرد: سازمان توسعه و عمران چند وجهی تشکیل‌شده که یکی از آن‌ها مجموعه موتوری شهرداری است.

وی افزود: تعدادی از نیروهای این سازمان در بخش موتوری در حال بازنشستگی هستند که با توجه به این مسئله، سازمان با مجوز سنوات قبل و با توافق شورا مزایا و اضافه‌کار بیشتری را برای کسانی که دو سال آخر خدمت هستند، در نظر می‌گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تعداد نیروهای قبل سازمان را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیروهای سازمان ۲۱۰ نفر هستند و تعدادی نیز حجمی و فصلی خدمت می‌کنند که به‌صورت روزمزد در بعضی از پروژه‌ها وارد شده و خارج می‌شوند که اختلاف این نیروها به همین علت بوده و تعداد نیروها خیلی متغیر است.

امرالهی تأکید کرد: اگر اضافه‌کاری نیز در سازمان پرداخت‌شده برای سنوات نیروهای در حال بازنشستگی هستند و تخلفی در سازمان اتفاق نیفتاده، و باید از پرسنل سازمان تقدیر ویژه انجام شود، زیرا کارهای بزرگ شهرداری در این سازمان انجام می‌شود.

نگاه عدالت محور شورای شهر قم در بررسی تبصره ۳ شرکت آب و فاضلاب / اتمام تفریغ بودجه سازمان‌های شهرداری قم

حسین صابری، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه پیشنهاد تبصره سه شرکت آب و فاضلاب، اظهار کرد: اعداد و ارقام آب‌بهاء و فاضلاب بها مربوط به تبصره ۳ در کمیسیون برنامه‌وبودجه تغییراتی داده شده است.

وی با بیان اینکه جدول تغییرات مورد بررسی قرار داده شده است، افزود: مبالغی که در این جدول مشخص‌شده برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است و برای سال‌های آینده دوباره مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت، همچنین حق انشعاب آب و فاضلاب نیز در هر منطقه مجزا بررسی و مبالغ آن تعیین شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: حق تبصره سه آب‌بها و بهای فاضلاب برای سال ۱۴۰۱ عددی برابر سه ریال و برای سال ۱۴۰۲ نیز ۳.۵ ریال تعیین‌شده است، همچنین حق انشعاب آب برای سال ۱۴۰۱ در مناطق دو و شش عددی بالغ بر ۱۵ میلیون ریال مشخص‌شده است.

صابری ادامه داد: حق انشعاب آب برای سال ۱۴۰۱ در مناطق یک، سه، پنج و هفت نیز ۲۰ میلیون ریال و برای مناطق چهار و هشت، عدد ۳۰ میلیون ریال مشخص شد، همچنین برای سال ۱۴۰۲ نیز برای مناطق دو و شش عدد ۲۰ میلیون ریال، مناطق یک، سه، پنج و هفت عدد ۲۵ میلیون ریال؛ و برای مناطق چهار و هشت عدد ۳۵ میلیون ریال تعیین شد.

وی حق انشعاب فاضلاب مناطق را نیز در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در مناطق دو و شش عدد ۲۵ میلیون ریال، مناطق یک، سه و پنج هفت عدد ۳۰ میلیون ریال و مناطق چهار و هشت عدد ۴۰ میلیون اعلام کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز در مناطق دو و شش عدد ۳۰ میلیون ریال، مناطق یک، سه، پنج و هفت نیز ۳۵ میلیون ریال و مناطق چهار و هشت عدد ۴۵ میلیون ریال تعیین شده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه دریافت مجوز تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان‌های شهرداری گفت: تفریغ بودجه با حضور مدیر عامل‌های سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بودجه ۹ سازمان تعیین تکلیف شد.

کد خبر 626445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.