مشارکت شهروندی زیربنای توسعه است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران مشارکت شهروندی را زیربنای توسعه دانست و گفت: همکاری مردم با شهرداری در رفع نیازهای شهر اهمیت دارد، مشارکت شهروندان در امور شهری ضروری است و می‌تواند منجر به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شهر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری امروز_ سه‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه_ در هشتادوچهارمین نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور در مسجد جامع ابوذر محله ابوذر شرقی منطقه ۱۷ حضور یافت و با اشاره به علت حضور در مساجد و گفت‌وگو با شهروندان اظهار کرد: این اقدام با هدف خدمت به مردم انجام می‌شود و قرار است در وهله اول با نیازهای مساجد، سپس مشکلاتی که شهروندان درباره مسائل شهری، شهرداری و شورا دارند و بعد از آن از مطالبات شهری شهروندان مطلع شویم.

️وی با بیان اینکه در این جلسات شهردار منطقه، معاونان شهردار و شهردار ناحیه هم حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: با این اقدام، شهروندان به‌صورت چهره به چهره با خادمان خود در شهرداری گفت‌وگو می‌کنند و مسئولان شهری هم پاسخگوی آنها خواهند بود.

️ رئیس کمیته عمران و زیرساخت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فعالیت ۲۰۱۷ مسجد در مناطق مختلف پایتخت گفت: از آنجا که امکان حضور در تمام این مساجد در چهار سال از فعالیت اعضای شورای‌شهر وجود ندارد، سعی می‌کنیم مساجد شاخص و جامع را برای گفت‌وگوی بی‌واسطه با شهروندان انتخاب کنیم. البته در همین زمان یک رابط در هر مسجد انتخاب خواهیم کرد تا نمازگزاران و اهالی بتوانند از طریق نیازهای شهری خود را به اطلاع اعضای شورای‌شهر برسانند.

️وی نهضت دیدارهای مردمی با محوریت مساجد را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه باید این نشست‌ها تداوم داشته باشد، تصریح کرد: حضور و پای کار آمدن مدیران شهری و پیوستن به این دیدارهای مردمی با محوریت مساجد، نتیجه بخش و مورد رضایت شهروندان است، این پایگاه‌های معنوی بهترین گزینه برای حضور تمام اقشار مردم از دل محله‌ها و پیگیری مطالبات‌شان است که از صدر اسلام تاکنون، محل حضور شهروندان و پیگیری مشکلات بوده‌اند، تداوم ملاقات مدیران شهری با مردم، باعث تحقق همدلی بین شهروندان و بدنه مدیریت شهری می‌شود، اعتقاد داریم که مشکلات را باید از زبان شهروندان شنید و با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان رضایت‌مندی مردم را در زمینه‌های مختلف خدمات شهری به‌دست آورد.

️عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همکاری مردم با شهرداری در رفع نیازهای شهر اهمیت دارد و مشارکت شهروندان در امور شهری ضروری است و می‌تواند منجر به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شهر شود و در واقع مشارکت شهروندی، زیربنای توسعه است.

کد خبر 626429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.