جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۱۶ تفاهم‌نامه همکاری ایران و چین تهیه شده و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان خاندوزی درباره گفت‌وگوهای ایران و چین برای اجرایی شدن سند ۲۵ ساله، اظهار کرد: اجلاسی با معاون نخست‌وزیر چین که حضور بالاترین مقام مذاکره‌کننده چینی در حوزه ایران است با معاون اول رئیس‌جمهوری کشورمان به عنوان عالی‌ترین مقام مذاکراتی در حوزه چین برگزار شد.

وی افزود: برگزاری این اجلاس متکی بر چهار کمیته بود که روز گذشته در حوزه‌های چهارگانه بین دستگاه‌های اقتصادی و تخصصی کشور انجام شده بود و به دستیابی برای ۱۶ تفاهم بین دو کشور منجر شد.

وزیر اقتصاد گفت: برای اجرای قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین ۱۶ تفاهم‌نامه همکاری در اجلاس امروز نهایی و مقرر شد که اقدامات اجرایی آن در حوزه انرژی، نفت‌وگاز، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تعاملات مالی، ارزی و بانکی و در زمینه پروژه‌های استراتژیکی در حوزه ترانزیت، زیرساختی و بنادر است که جزئیات آن در دستور کار قرار می‌گیرد تا در ملاقات آتی رؤسای‌جمهور دو کشور توافق نهایی برای اجرایی شدن این جزئیات انجام می‌شود.

کد خبر 626394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.