دولت ۱۵ درصد هزینه خرید واگن‌های متروی پایتخت را پرداخت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت باید ۱۵ درصد از هزینه واگن‌ها را پرداخت کند، اما به‌رغم انجام فعالیت‌های لازم، این مبلغ پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز_ سه‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه_ در یکصدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسه امروز اظهار کرد: موضوع سوال شهرداری تهران پیرامون تخفیف‌ها عوارض ساخت مسکن را مورد بررسی قرار خواهد گرفت، البته پیش از این یک فوریت این موضوع در جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد، اما امروز این سوال شهرداری که آیا این تخفیف‌ها شامل افرادی که مبلغ‌هایی را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده‌اند می‌شود یا خیر؟ بررسی شد.

وی ادامه داد: بررسی اساسنامه سازمان فاوا نیز در این جلسه بررسی خواهد شد و سازمان بازرسی شهرداری تهران گزارشی در مورد موضوع مبارزه با فساد و شفاف سازی ارائه خواهد شد، جلسه هم‌اندیشی امروز در سالن سران از سوی سازمان بازرسی در این زمینه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح الزام شهرداری به راه‌اندازی سیستم محاسباتی قیمت‌ها بر اساس جدول‌ها و معیارهایی که از گذشته وجود داشته است نیز برای روشن شدن و شفاف سازی بیشتر مورد بررسی قرار گرفت

وی با اشاره به جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار تهران قبل از آغاز جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در جلسه هم اندیشی در ارتباط با وسایل حمل‌ونقل عمومی تهران صحبت شد، اعضا سوالات خود را مطرح کردند و شهردار تهران پاسخ داد و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه مطرح شد، البته قرار شد در روز یکشنبه این جلسه از صبح تا ۱۲ ظهر برای پاسخ به سوالات و صحبت پیرامون خریداری کردن واگن‌ها از خارج و چگونگی تولید واگن‌های داخلی و جزئیاتی درباره اورهال اتوبوس‌ها، و تولید و واردات اتوبوس‌های جدید ارائه کنند، بنابراین یکشنبه هفته آینده جلسه شورای اسلامی شهر تهران رسمی نخواهد بود.

چمران اضافه کرد: در مورد واگن‌های اجاره‌ای فکر و پیشنهادی مطرح شده و عملیاتی بودن یا نبودن این بحث مورد بررسی قرار داده می‌شود، این موضوع را بهرامی معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران مطرح کرده و نتیجه خاصی نرسیده است و بعضی از خطوط متروی کشورهای دیگر همچون روسیه با ما یکسان نیست و در عرض تونل‌ها و واگن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد اما با کشور چین یکسان هستیم و باید مورد بررسی قرار گیرد انجام این اقدام مقرون به صرفه است انجام سود یا خیر؟ زمان بگذاریم و خودمان واگن‌ها را تولید کنیم بهتر است، بدون شک دولت باید ابتدا ۱۵ درصد از پول واگن‌ها را پرداخت کند اما فعالیت‌های لازم انجام شده و مبلغ پرداخت نشده است و موضوع واگن‌های استیجاری مطرح نشده اگر قیمت زیاد باشد، شورای شهر تهران مخالف است، اما باید بررسی شود.

وی با اشاره به تغییر شهردار منطقه ۱۵ پس از دو ماه گفت: از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، اما در کل از تغییر سریع راضی نیستم.

کد خبر 626359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.