آموزش‌وپرورش محور توسعه پایدار قرار گیرد

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: آموزش‌وپرورش محور توسعه پایدار است، کشورهای پیشرفته، آموزش و پرورش را در اولویت برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوالفقار علیخانی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه_ در حاشیه نشست گردهمایی مدیران و مشاوران مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت مراکز پیوند در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به منظور رفع مشکلات خانوادگی، تحصیلی، تربیتی دانش‌آموزان و ارتقای سطح سلامت روحی، روانی خانواده‌ها و نیز گسترش و غنی‌سازی این خدمات، مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده (پیوند) در سطح استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می‌کند، ادامه داد: این مراکز متشکل از نیروهای اجرایی و تخصصی مشاوره هستند که با بهره‌گیری از فضا و تجهیزات مناسب تحت نظر انجمن اولیا و مربیان برای ارائه خدمات مشاوره به خانواده و فرزندان آن‌ها فعالیت می‌کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: کمک به تعادل و استحکام خانواده به منظور مشارکت بهینه در تعلیم و تربیت فرزندان از اهداف مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده (پیوند) است.

وی اضافه کرد: مرکز یاری‌گران زندگی در بلوار فارابی شهرکرد آماده خدمت‌رسانی به خانواده دانش‌آموزان در نوبت بعدازظهر از روزهای شنبه تا چهارشنبه است.

علیخانی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید از خود و اعضای خانواده مراقبت کنیم، گفت: اگر ناامنی رخ دهد، شرایط برای تمام آحاد جامعه ناامن می‌شود، در شرایط فعلی مصون‌سازی درونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که این امر مهم تنها با تقویت ایمان ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت تعلیم و تربیت علاوه‌بر آموزش‌وپرورش برعهده اولیا است، لذا تمام شهروندان باید احساس مسئولیت کنند و در میدان حضور داشته باشند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری آموزش‌وپرورش را محور توسعه پایدار دانست و گفت: کشورهای پیشرفته، آموزش و پرورش را در اولویت برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی قرار داند.

کد خبر 626355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.