تحصن بانوان مطالبه‌گر عفاف و حجاب در گلستان شهدای اصفهان

جمعی از زنان مطالبه‌گر عفاف و حجاب در گلستان شهدای اصفهان و با هدف اجرای مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تحصن کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز جمعه _هجدهم آذرماه_ تعدادی از بانوان اصفهانی در اعتراض به وضعیت حجاب، در خیمه گلستان شهدای این شهر تحصن کردند.

بعد از گذشت چند روز از آغاز این بست‌نشینی، تعدادی از مسئولان شهری و حوزوی و چهره‌های مذهبی و سیاسی استان در جمع آن‌ها حاضر شدند و علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات و مطالبات تحصن‌کنندگان، قول پیگیری برای بهبود وضعیت را دادند.

خبرنگار ایمنا، عصر روز دوشنبه _بیست‌ویکم آذرماه_ و همزمان با چهارمین روز تحصن به جمع آنان رفت. همان ابتدای ورود با جمعیت بانوانی روبه‌رو شدیم که دور میزی جمع شده و در حال امضای یک بیانیه بودند.

یکی از بانوان متحصن درباره ماجرای این تحصن اظهار می‌کند: همه خواهرانی که امروز اینجا جمع شدند از بی‌حرمتی به حجاب ناراحت هستند، یکی از کشیدن چادر خود و دیگری از حرف‌های نامناسبی که شنیده گله‌مند است و هرکدام برای مطالبات خود جایی رفتند و پیگیری‌هایی کردند.

زن دیگری که خود را اهل درچه معرفی می‌کند، می‌گوید: همه ما اعتراض و مطالباتی برای اجرای قوانین حجاب داشتیم و هرکدام از بانوان روزانه مرجعی برای بیان خواسته‌های خود پیدا و به‌صورت جداگانه اعتراض می‌کردند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که همه در گلستان شهدای اصفهان تحصن کنیم؛ دیروز آیت‌الله مهدوی و فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به افراد حاضر در این جمع سر زدند و با ما گفت‌وگو کردند.

کم‌کم جمعیت در یک سمت سالن جمع شدند و بانوان متحصن قامت به نماز استغاثه بستند. ساعت چهار بعدازظهر بود که محسن نصری، چهره آشنا در حوزه سیاست اصفهان در جمع بانوان حاضر شد و به تعدادی از سوالات آنها پاسخ داد و از تجربیات خود در رویارویی با شرایط کنونی کشور گفت.

تحصن بانوان مطالبه‌گر عفاف و حجاب در گلستان شهدای اصفهان

تشکیل قرارگاه استانی

مرضیه استکی، مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان نیز همزمان وارد سالن شد و تعدادی از بانوان برای بیان اعتراضات خود نسبت به وضعیت نامناسب حجاب در جامعه دور او جمع شدند.

وی با اشاره به دغدغه تمام مسؤولان ذی‌ربط در دولت سیزدهم در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه بود که موضوع عفاف و حجاب از سوی وزرات کشور به عنوان قرارگاهی در استان‌ها ابلاغ شد و این به آن معنا است که استاندار که عالی‌ترین مقام حاکمیتی در استان است به عنوان رئیس قرارگاه انتخاب شده و فعالیت‌هایی را در این حوزه آغاز کرده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان با اشاره به جلسات این قرارگاه درباره این موضوع دارد، می‌افزاید: در نشست‌های متعدد، مسئولان دعوت به پاسخگویی شدند و از همان تاریخ پیگیر امور حجاب و عفاف بودیم، بنابراین اینگونه نبوده است که مسئولان پیگیری انجام ندهند و نخواهند که این مشکل حل شود بلکه با قدرت پای کار آمدند و در حال ابلاغ و اجرا هستند.

استکی با تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای سریع‌تر برخی از اقدامات می‌گوید: برخی از موارد نیاز به گذشت زمان و فرصت دارند، محال است که در این دولت کسی به فکر عفاف و حجاب نباشد اما باید قبول کرد که یک سری سازوکار وجود دارد که نمی‌توان به سرعت به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی ورود مسئولان در برخی از موارد را ضروری می‌داند و ادامه می‌دهد: در صورت وجود ایراد، لازم است که قانون اصلاح شود همچنین اگر قانونی اجرا نمی‌شود باید پیگیر اجرای آن بود. اطمینان داشته باشید که در این دولت این اقدامات انجام می‌شود اما بخش عمده مسئله عفاف و حجاب و حیا به مباحث فرهنگی برمی‌گردد و قسمتی از وظایف نیز باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

پوشش اجباری قانون است

مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان با اشاره به شرایط امر به معروف در وضعیت کنونی، اظهار می‌کند: اینکه می‌گویند با حجاب اجباری مخالفیم، اشتباه است، زیرا حجاب تعریف مشخص خود را دارد و در این کشور اجباری نیست، بلکه پوشش اجباری داریم که آن هم در قوانین آمده است و هر کشوری قانون خود را در خصوص پوشش دارد.

وی با اشاره به وظایف مردم یادآور می‌شود: مردم باید مسئله اصلی را پیدا و نقطه‌زنی کنند و به دنبال حل مشکل باشند، شاید راه‌حل، زمانی مطالبه‌گری و زمانی راهکارهای دیگر باشد.

استکی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق دشمن در زمینه بروز معضلات فرهنگی در کشور می‌گوید: دشمن با فکر و برنامه راهکار خود را آزمایش می‌کند و در صورت رسیدن به نتیجه، در این زمینه اقدام می‌کند، بنابراین باید پیش از هر اقدامی خوب فکر کنیم و بعد از آزمایش آن را اجرا کنیم.

وی با گلایه از فعال نبودن سمن‌هایی در زمینه عفاف و حجاب، مردم و بانوان را به همکاری با دولت برای حل مشکلات فرهنگی دعوت می‌کند.

کد خبر 626326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.