تپه باستانی ماسور تعیین تکلیف شود

شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری در راستای ساماندهی تپه باستانی ماسور جلسات متعددی برگزار کرده و بحث ساماندهی هر بار در این جلسات مطرح شده است، اما واقعیت این است که این جلسات خروجی نداشته و طرحی عملیاتی نشده است.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه سازمان شهرداری، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در فرآیند ساماندهی تپه ماسور دخیل هستند، با توجه به اینکه تپه ماسور در ورودی شهر قرار دارد و منظر شهر را نازیبا کرده است، باید هرچه زودتر تعیین تکلیف و این مسئله یک‌بار برای همیشه حل شود.

وی افزود: شهرداری در راستای ساماندهی تپه باستانی ماسور جلسات متعددی برگزار کرده و بحث ساماندهی هر بار در این جلسات مطرح شده است، اما واقعیت این است که این جلسات خروجی نداشته و طرحی عملیاتی نشده است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به روشنایی پل شاپوری، خاطرنشان کرد: در این خصوص آنچه که در توان شهرداری بوده، انجام شده است، اما اگر قرار است کار تخصصی توسط میراث فرهنگی انجام شود باید بر زیبایی شهر تأثیر داشته باشد.

فتوحی تصریح کرد: لایروبی فضای زیر پل شاپوری انجام شده است و کشاورزان آب را به سمت پایه‌های پل هدایت کرده‌اند، به طور قطع با آغاز بارش‌های سیل‌آسا پایه‌های پل دچار خسارت خواهد شد و باید برای این مسئله چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: تپه مطهری و پل افلاک که طی سال‌های گذشته روی رودخانه خرم‌رود احداث شده، رها شده است و میراث فرهنگی باید نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشد.

کد خبر 626321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.