اینجا کودکان کارتون‌ها را نقد می‌کنند!

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان گفت: این فرهنگسرا به‌تازگی در راستای افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان شهر، اکران پویانمایی‌های روز ایرانی را همراه با تحلیل مشارکتی آن در دستور کار خود قرار داده است.

بهناز عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه نخستین رویداد در راستای این هدف، به مناسبت هفته ملی کودک در مهرسال جاری برگزار شد، اظهار کرد: در جریان آن برنامه، پویانمایی «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش برای این گروه از شهروندان به نمایش درآمد و کودکان و نوجوانان خود با مشارکت روانشناسان همین حوزه با تحلیل مشارکتی شخصیت‌ها و پیام‌های آن اثر سینمایی پرداختند.

به گفته وی، دومین رویداد پویانمایی‌ای این مرکز، روز دوشنبه_بیست و یکم آذرماه_برگزار شد و پویانمایی «لوپتو» برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به نمایش درآمد.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان بابیان اینکه هدف ما این است که کودکان به تماشای پویانمایی‌ها بسنده نکنند بلکه مفاهیم و پیام‌های آن‌ها را دریابند، تصریح کرد: حدود ۵۰۰ دانش‌آموز در سینما سپاهان اصفهان به تماشای این اثر نشستند و پس از تحلیل محتوای آن با حضور حمیدرضا محمودی‌نژاد، روانشناس حوزه کودک و نوجوان و تحلیلگر آثار سینمایی و رؤیا هنرمند زاده، روان‌درمانگر کودک به ارائه روایت‌ها و برداشت‌های خود از «لوپتو» پرداختند.

تلاش برای ارتقای سواد پویانمایی در کودکان و نوجوانان اصفهانی

وی گفت: همچنین در راستای ارتقای سواد پویانمایی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها، به‌زودی بسته‌های محتوایی نیز در خصوص مفاهیم، پیام‌ها، نکات مثبت و منفی و رده‌بندی سنی پویانمایی‌های برتر دنیا از سوی این مرکز و در جهت آموزش به خانواده‌ها، منتشر خواهد شد.

کد خبر 626309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.