زیرساخت‌های حمل‌ونقلی شهرها باید تقویت شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: حمل‌ونقل شهری، نقش کلیدی و موثر در توسعه شهری دارد و به‌مثابه قلب تپنده شهرها محسوب می‌شود که لزوم تقویت زیرساخت‌های آن در شهرها ضروری است.

حسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توجه ویژه به حوزه حمل‌ونقل شهری توسط مسئولان و مدیریت شهری آبادانی شهرها را به دنبال خواهد داشت، به همین جهت شورای ششم و کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل‌ونقل شهری دارد.

وی ادامه داد: به همت و حمایت اعضای شورای ششم شهر بندرعباس و پیگیری‌های شهرداری این کلان‌شهر تا پایان سال جاری ۲۴ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه خواهد شد که از این تعداد، پنج دستگاه ون به جامعه توانبخشی (معلولان و روشندلان) تقدیم می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه اتوبوس‌های تندروی شهری در حال حاضر به تدریج در حال اضافه شدن است و تا پایان سال جاری به‌طور کامل اضافه می‌شود، گفت: پیش از این ۶۳ دستگاه اتوبوس شهری در بندرعباس موجود بود که تنها تعداد ۲۵ دستگاه در ناوگان استفاده می‌شد و مابقی به دلیل کمبود راننده استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است تعداد ۷۶ راننده پایه یک با هدف خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان جذب شوند، ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر بندرعباس وجود دارد که از این تعداد تنها ۶۰۰ دستگاه فعال و نیمه‌فعال است، به دنبال توسعه ناوگان تاکسیرانی، بهسازی و نوسازی آن با حمایت و پشتیبانی استاندار در حال عملیاتی شدن است.

سالاری تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی دوربین ثبت تخلفات که پیش از شورای ششم ۷۶ دوربین بود، در حال حاضر به ۱۸۶ دوربین رسیده است و ۴۰ دوربین نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث پل هوایی در سطح شهر، خط‌کشی معابر، اجرای سرعت‌کاه و سرعت‌گیر، نصب و اصلاح علائم ترافیکی، اجرای گذرگاه‌های عابرپیاده، اجرا و هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات مستمر معاونت و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس است که در راستای خدمت‌رسانی به مردم این کلان‌شهر در حال انجام است.

کد خبر 626300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.