رفع انسداد از مسیرهای آب شهر زرند

شهردار زرند گفت: عملیات نظافت جوی‌های معابر اصلی و فرعی سطح شهر به منظور کاهش آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌ها انجام شده است.

علی ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از جمع‌آوری و نظافت جوی‌های معابر اصلی و فرعی سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح کاهش آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌ها است و شهروندان با نریختن زباله در جوی‌ها کمک مؤثری به شهرداری می‌کنند.

وی افزود: ریختن زباله داخل جوی‌های روباز، ایجاد پل‌های غیراصولی روی جوی‌ها، تخلیه مصالح ساختمانی در سطح شهر و داخل جوی‌ها مهمترین دلایل انسداد مسیرهای آب شهری است.

شهردار زرند با بیان اینکه طی چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از جوی‌های سطح شهر لایروبی و نظافت شده است، خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار داریم به منظور کمک به نیروهای شهرداری و جلوگیری از آب‌گرفتگی‌های احتمالی از ریختن هرگونه زباله و ضایعات، خاک و نخاله در جوی‌های معابر و کانال‌های سطح شهر خودداری کنند.

ضیاءالدینی از ادامه عملیات ساماندهی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی خبر داد و اضافه کرد: طرح پاکسازی خاک و نخاله‌های رها شده با هدف ساماندهی و پاکیزه‌سازی محیط شهر از نخاله‌ها به صورت روزانه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برخی از شهروندان با رعایت نکردن توصیه‌ها و اخطارها، اقدام به دپوی خاک و نخاله در بعضی از زمین‌های رها شده و معابر سطح شهر می‌کنند که علاوه بر ایجاد خطرات بهداشتی و زیست‌محیطی، موجب برهم زدن چهره شهر می‌شود.

شهردار زرند با بیان اینکه عملیات تعویض و بهسازی جداول سواره‌رو و پیاده‌روی خیابان فردوس در راستای زیباسازی محیط شهری و ساماندهی مسیر پیاده‌روی شهروندان در دست اجرا است، گفت: نصب المان‌های شهری زیبا، روشنایی و فرش‌موزائیک از اقدامات شهرداری در این خیابان است.

ضیاء‌الدینی با بیان اینکه معبر فردوس یکی از پرترددترین معابر شهر زرند است و روزانه حجم بالای ترافیک درون‌شهری را تحمل می‌کند، افزود: نبود دید برای رانندگان موجب خطرهای احتمالی و سوانح رانندگی می‌شود؛ با تخریب جداول قدیمی و فرسوده زیباسازی این مسیر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

کد خبر 626298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.