سرمایه‌گذاری کرایست‌چرچ برای پیشگیری از جرم

شورای شهر کرایست‌چرچ، شهری واقع در ساحل شرقی جزیره جنوبی نیوزلند، کمتر از یک هفته پس از تقاضای کسب‌وکارهای محلی مرکز شهر، دو میلیون دلار از دولت برای هزینه در پیشگیری از وقوع جرم تقاضا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون و نظم، تمرکز اصلی شورای شهر کرایست‌چرچ نیست اما برای آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین شورا معتقد است چنانچه فردی بخواهد از مرکز شهر خرید کند، باید ابتدا احساس امنیت داشته باشد.

شورای شهر کرایست‌چرچ به این ترتیب از دولت مرکزی خواسته است در کنار ۳۰.۶ میلیون دلار بودجه که به‌عنوان بخشی از اصلاحات دولتی برای بازسازی کتابخانه شهر، کاشت درختان بیشتر، ایمن‌تر کردن مناطق اطراف مدارس و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پایدار مانند دوچرخه و اتوبوس دریافت کرده است، دو میلیون دیگر نیز برای ایمن کردن مرکز شهر دریافت کند.

شورا این درخواست را پس از دریافت نامه‌ای سرگشاده از بیش‌از ۸۰ کسب‌وکار محلی مشغول در منطقه ارائه کرد که خواستار اقدامات بیشتر در مورد جرم و جنایت شده بودند و در آن اعلام شده بود مردم هنگام قدم زدن در مرکز شهر کرایست‌چرچ احساس ترس و ناامنی از برخورد کردن با رفتارهای ضداجتماعی از جمله زورگیری و آزار و اذیت توسط اراذل و اوباش دارند. این امر با جلوگیری از حضور مردم در اجتماع برای کسب‌وکارهای مرکز شهر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

سرمایه‌گذاری کرایست‌چرچ برای پیشگیری از جرم

عضو شورای شهر کرایست‌چرچ اعلام کرد که دو میلیون دلار مورد تقاضا برای «فعالیت‌های پیشگیری از جرم» هزینه شده است که صرف افزایش نظارت بر دوربین‌های مداربسته و تأمین مالی برنامه‌ای برای نگهبانی می‌شود که در حال حاضر توسط «انجمن تجاری مرکزی شهر» در حال آزمایش است.

وی خاطرنشان کرد که استفاده ویژه از صندوق‌های پیشگیری از جرم با نهادهای دولتی مانند پلیس و سازمان‌های کارگری جوانان و جامعه تجاری محلی نیز توسعه خواهد یافت.

شورا تصریح کرد که پیش‌نویس درخواست همچنین شامل ۴.۶ میلیون دلار بودجه برای مشارکت اجتماعی، ۵۰۰ هزار دلار کمک مالی برای توزیع میان گروه‌های حامی طرح‌ها، پروژه‌ها و فعالیت‌های محلی و ۳.۱ میلیون دلار برای پروژه‌های تعهد مشارکت و حفاظت از زمین نیز می‌شود. اسناد شورا نشان می‌دهد که این پول می‌تواند برای بهبود جاده‌های نزدیک به مکان‌های مهم، تأسیسات کوچک اجتماعی یا پروژه‌های بهبود آبراه مورد استفاده قرار گیرد.

کارکنان شورا اظهار کردند که این نهاد قرار است در سال ۲۰۲۴ برای دریافت ۹۱.۸ میلیون دلار بودجه بیشتر اقدام کند که برای به‌دست‌آوردن این پول، شورا باید برای پیشنهاد بودجه خود برنامه زمانی طراحی و تصمیمات در مورد پروژه‌ها را به‌طور مشترک اتخاذ کند.

کد خبر 626297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.