ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیازمند مشارکت همه‌جانبه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات جدی این شهر است، گفت: شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیست و این معضل باید در سطح شهرستان آستارا توسط نهادها و ادارات متولی رفع شود.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور و افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب یکی از مشکلات جدی شهر لوندویل است و ادارات متولی باید برای جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات با شهرداری همکاری همه‌جانبه داشته باشند.

وی افزود: حضور تعداد زیادی سگ بلاصاحب در محیط شهری موجب ترس و وحشت شهروندان به خصوص کودکان و نوجوان شده است، طرح ضربتی زنده‌گیری و ساماندهی این حیوانات از سطح شهر در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل تصریح کرد: گاهی مشاهده شده است که افرادی در شهرهای استان همجوار پس از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، آن‌ها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر لوندویل رهاسازی می‌کنند که این اقدام یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زنده‌گیری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب نیازمند احداث پناهگاه در خارج از منطقه مسکونی است، لذا اداره منابع طبیعی اگر زمین مناسبی در اختیار شهرداری لوندویل قرار دهد، این نهاد می‌تواند پناهگاه این حیوانات را احداث کند.

عسگرپور با بیان اینکه در حال حاضر یکی از حامیان حیوانات برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب لوندویل اعلام آمادگی کرده و مورد موافقت شهردار نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: شهرداری لوندویل به تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیست و این معضل باید در سطح شهرستان آستارا توسط نهادها و ادارات متولی رفع شود.

وی گفت: سگ‌ها برای تهیه غذا به صورت مستمر در مبادی ورودی شهرهای آستارا و لوندویل در حال گردش هستند، بنابراین برای جمع‌آوری و ساماندهی این حیوانات باید در سطح شهرستان کارگروه ویژه‌ای تشکیل شود، در غیر این صورت این مشکل هرگز رفع نمی‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد مردمی و نظارتی همواره پیگیر مشکلات و احقاق حقوق شهروندان است، تصریح کرد: ادارات متولی برای رفع معضلات شهری اقدامات مناسبی انجام نمی‌دهند و هر اداره مسئولیت خود را به گردن سایر ادارات می‌اندازد.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.‌

کد خبر 626295

برچسب‌ها