لزوم کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابلاغ آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و اجرای بندهای این مصوبه در سازمان میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضروری است و تا پایان سال باید گزارشی از کاهش دو درصدی مصرف پلاستیک در این ارگان‌ها ارائه شود.

سوده نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عوارض استفاده از پلاستیک اظهار کرد: بدون تردید مطرح کردن مضرات استفاده از پلاستیک در سطح جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با توجه به مصوبه «الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک‌بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در تمام مراکز وابسته به شهرداری تهران» مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای حذف پلاستیک از زندگی شهروندان باید به کودکان اطلاعات و آگاهی لازم داده شود، زیرا آن‌ها از خانواده الگوبرداری می‌کنند و اگر آموزش‌های لازم را دریافت کنند، مواد پلاستیکی حذف خواهد شد و به محیط زیست کمک می‌کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای حذف کیسه پلاستیکی باید جایگزینی برای آن در نظر گرفت، گفت: این موضوع را باید از خانواده، شهرداری، سازمان‌ها و ادارات داخلی آغاز کنیم تا به مرور زمان این فرهنگ به تمام جامعه تسری پیدا کند.

وی تصریح کرد: کودک علاوه بر خانواده، در مدرسه نیز آموزش می‌بیند، بنابراین آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و محصولات جایگزین کیسه و محصولات پلاستیکی معرفی شود تا کودکان با فرهنگ‌سازی همراه شوند.

نجفی افزود: ابلاغ آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و اجرای بندهای این مصوبه در سازمان میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضروری است و پایان سال گزارشی از کاهش دو درصدی مصرف پلاستیک در این ارگان‌ها باید ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در جامعه همه‌گیر شود و افزایش یابد، این موضوع در کاهش مصرف پلاستیک کمک‌کننده است و برای بانوان سرپرست خانوار شغل ایجاد می‌شود.

کد خبر 626289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.