از انتقام‌گیری خونین عروس از مادرشوهر تا ناپدید شدن پسر پس از قتل هولناک مادر

انتقام‌گیری خونین عروس از مادرشوهر، فریب دختران در نقش مامور بیت رهبری، بازداشت ۱۹ قاچاقچی اسلحه، ناپدید شدن پسر پس از قتل هولناک مادر و قتل توسط همسر و پسر ناتنی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر پنجشنبه گذشته، زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به‌صدا درآمد و خبر جنایتی وحشتناک در بی‌سیم‌های پلیس پیچید: «پیرزنی در طبقه اول منزلی ویلایی در بلوار توس به قتل رسیده است». در پی دریافت این خبر، گروهی از نیروهای کلانتری آبکوه به فرماندهی سرهنگ محمدعلی محمدی (رئیس کلانتری) عازم این نشانی شدند و به تحقیق در این‌باره پرداختند.

آنان با تأیید درستی خبر و با حفظ صحنه جنایت، در حالی مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند که پیکر بی‌جان پیرزن غرق در خون کف پذیرایی افتاده بود. دقایقی بعد با حضور قاضی کاظم میرزایی و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در محل وقوع جنایت، بررسی‌های تخصصی آغاز شد.

قاضی میرزایی که در همان لحظات اولیه تحقیقات پی به ماجرای جنایت خانوادگی برده بود، ابتدا عروس خانواده را که با دستی خون‌آلود و بانداژشده در محل حضور داشت، مورد بازجویی‌های فنی قرار داد. عروس ۲۵ ساله ادعا کرد: دقایقی قبل پدرشوهرم عصبانی به منزل آمد و پس از مشاجره با همسرش او را هدف ضربات چاقو قرار داد. من هم که ترسیده بودم فرار کردم، اما او به سراغم آمد و قصد کشتن مرا هم داشت که دستم را مقابل چاقو گرفتم و زخمی شد. او سپس مرا با همین وضع رها کرد و از خانه گریخت.

در این هنگام، دختر مقتول نیز که نخستین نفر بعد از وقوع جنایت پا به خانه پدرش گذاشته بود، به مقام قضائی گفت: وقتی من پس از شنیدن ماجرای قتل مادرم، هراسان به خانه رسیدم، عروسمان در خانه تنها بود و همین ادعا را مطرح کرد. قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که به نحوه رفتار و گفتار عروس خانم مشکوک شده بود، از او خواست باند دستش را بگشاید.

قاضی نیم‌نگاهی به زخم ایجادشده روی دست عروس انداخت و بلافاصله متوجه خودزنی شد و او را در تنگنای سوالات تخصصی قرار داد، اما عروس جوان سعی کرد با تناقض‌گویی‌های متعدد، راه گریزی برای فرار از این سوالات بیابد و هر بار داستانی را درباره چگونگی زخمی شدن دستش سر هم می‌کرد تا اینکه دختر شش‌ساله عروس وقتی با نگاه مهرآمیز قاضی روبه‌رو شد، به طرف مادرش دوید و گفت: مادرم با چاقو خودش را زخمی کرد. من هم برایش باند آوردم که خونی نشود.

زن جوان که دیگر همه راه‌ها را بسته می‌دید، ناگهان فریاد زد: من خودم او را کشتم. عروس جوان که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، با اشاره به سرزنش‌ها و نیش و کنایه‌های مادرشوهرش گفت: از هفت سال قبل که عروس این خانواده شدم، همواره مرا تحقیر می‌کردند. پدرم ۱۰ سال قبل به اتهام قتل دستگیر شد و آن‌ها همین موضوع را هر بار مانند پتک به سرم می‌کوبیدند و هر اتفاقی را به گردن من می‌انداختند.

من سعی می‌کردم این سرزنش‌ها و کنایه‌ها را تحمل کنم، چون در طبقه بالای منزل آن‌ها سکونت داشتم و نمی‌توانستم حرفی بزنم، اما زمانی که گفت باید خانه را تخلیه کنید، خیلی ناراحت شدم. همسرم سر کار رفته بود و کسی جز من و مادرشوهرم در خانه نبودیم. با همان حالت خشم به طبقه پایین رفتم و به مادرشوهرم گفتم از جان من چه می‌خواهید؟ او گفت تو همه را به جان هم می‌اندازی، پس بهتر است خانه را تخلیه کنید و به جای دیگری بروید.

با این جمله دیگر چیزی نفهمیدم. چاقو را برداشتم و چند ضربه بر پیکرش فرود آوردم. زمانی که برگشت تا چیزی بردارد، دیگر امانش ندادم و پشت سر هم ضربات چاقو را می‌زدم. نفهمیدم چند ضربه شد، چون خیلی عصبانی بودم. بعد هم پیکر خون‌آلود او را در همان حال رها کردم و به طبقه بالا رفتم. فکر کردم دخترم خوابیده است. به همین دلیل نقشه‌ای کشیدم تا قتل را به گردن پدرشوهرم بیندازم؛ بنابراین با همان چاقو دستم را زخمی کردم و چاقو را به پشت‌بام همسایه‌ها انداختم و بعد فهمیدم که دخترم بیدار بوده است.

جست‌وجوی کارآگاهان با دستور مقام قضائی برای یافتن آلت قتاله (چاقو) نتیجه‌ای نداشت. قاضی میرزایی که متوجه شده بود عروس جوان درباره چاقو دروغ می‌گوید، باز هم او را سوال‌پیچ کرد تا اینکه متهم به قتل برای رها شدن از این سوالات به سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: چاقو را درون چاه انداختم.

دقایقی بعد با کشف چاقوی خون‌آلود، ماجرای این جنایت هولناک در یک ساعت فاش شد و عروس جوان که با حدود ۷۰ ضربه چاقو مادرشوهر ۶۶ ساله‌اش را به قتل رسانده بود با دستور قاضی میرزایی روانه بازداشتگاه شد تا بررسی‌های بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت ادامه یابد.

فریب دختران در نقش مأمور بیت رهبری

یک منبع آگاه اظهار کرد: در پی وصول شکایات سرقت از منازل چند شهروند آبادانی که همگی خانم بودند، موضوع به‌لحاظ حساسیت برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی، به‌صورت ویژه در دستورکار پلیس آبادان قرار گرفت.

مأموران تجسس کلانتری ۱۳ قدس آبادان با تلاش شبانه‌روزی تحقیقات از مالباختگان متوجه شدند که تمام خانم‌هایی که منازلشان مورد دستبرد قرار گرفته است، با مردی ۴۲ ساله که خود را فردی پولدار و مأمور جعلی بیت رهبری معرفی کرده بود، ارتباط داشته‌اند و در زمان خالی بودن خانه، تنها این فرد از این موضوع خبر داشته است.

مأموران با اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی لوازم سرقتی متعلق به منازل زنان اغفال‌شده به همراه کلت فندکی کشف و ضبط شد. متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به چندین فقره سرقت منزل از طریق فریب زنان و دختران اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

بازداشت ۱۹ قاچاقچی اسلحه

سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی استان لرستان، اظهار کرد: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر اینکه افرادی در خرم‌آباد اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز می‌کنند، بلافاصله موضوع در دستورکار مأموران این شهرستان قرار گرفت. مأموران پس از شناسایی محل‌های موردنظر در خرم‌آباد، با هماهنگی قضائی، ۲۴ قبضه سلاح شکاری و جنگی به همراه مقادیری فشنگ کشف کردند.

وی افزود: در این رابطه، ۱۹ متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند. پلیس به‌جد با عاملان فروش سلاح‌های غیرمجاز برخورد قانونی خواهد کرد و شهروندان در صورت مشاهده این موارد، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

ناپدید شدن پسر پس از قتل هولناک مادر

روز گذشته، مأموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه در جریان کشف جسد زنی ۴۴ ساله در خانه قرار گرفتند و بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه محمدحسین زارعی، بازپرس کشیک قتل پایتخت، برای بررسی موضوع در محل جنایت حاضر شدند.

در نخستین تحقیقات مشخص شد که این زن با اصابت ضربات چاقو به گردن و کتفش به کام مرگ فرورفته است. پسر مقتول در تحقیقات اولیه اظهار کرد: وقتی به خانه رسیدم مادرم را غرق خون دیدم. او با برادرم در خانه بودند. برادرم مبتلا به افسردگی است و متادون هم مصرف می‌کند. در حالی که اثری از پسر افسرده مقتول در دست نیست، تحقیقات برای یافتن ردی از او تا روشن شدن ماجرا ادامه دارد.

قتل توسط همسر و پسر ناتنی

سرهنگ کامیار چهری، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی، اظهار کرد: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در اوایل آذر سال جاری مبنی بر کشف جسد مردی ۳۷ ساله در بیابان‌های اطراف شهر اراک در ابتدای جاده فراهان، موضوع در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان در چند روز گذشته، سرنخ‌هایی از حضور دو پسر جوان و یک زن در این جنایت به‌دست آمد و این افراد توسط پلیس تحت نظر قرار گرفتند. سرانجام پس از تعقیب و مراقبت صورت‌گرفته و با هماهنگی مقام قضائی، روز گذشته سه متهم که یکی از آن‌ها فرزندخوانده و دیگری همسر مقتول بوده، دستگیر و در تحقیقات پلیس اعتراف کردند که به‌دلیل اختلافات خانوادگی با همدستی دیگر متهم پرونده، مقتول را به بهانه‌ای به بیابان‌های اطراف شهر کشیده و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده‌اند.

کد خبر 626278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.