ترافیک و آلودگی هوا دو مشکل اصلی هسته مرکزی شهر/ لزوم رفع گره ترافیکی میدان بیت‌المقدس

شهردار مشهد گفت: ترافیک و آلودگی هوا دو مشکل اصلی هسته مرکزی شهر هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند هشت‌آباد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که هسته مرکزی شهر مشهد از آن رنج می‌برد، ترافیک و آلودگی هواست که باید به آن بپردازیم. ما چند گره ترافیکی در هسته مرکزی داریم که باید آن را حل کنیم.

وی افزود: یکی از مسائلی که باید بتوانیم در کوتاه‌مدت به آن بپردازیم، بحث تداخل سواره و پیاده در میدان بیت‌المقدس است. این میدان یکی از پرترددترین نقاط شهر است که در روزهای پیک زائر حدودا این نقطه بسته می‌شود. این موضوع یکی از مسائلی است که نیاز داریم به‌سرعت درباره آن تصمیم‌گیری و طرح جامع‌ شرایطی برای آن اجرا کنیم. همچنین بحث ساماندهی خیابان امام رضا (ع)، ورودی دیگر به این میدان نیز، جزو برنامه‌های ما باید انجام شود. امیدواریم در مدتی کوتاه، مشکلات میدان بیت‌المقدس را حل کنیم و به عید سال آینده برسانیم.

شهردار مشهد گفت: امسال فرصتی استثنایی داریم. از چهارم فروردین سال آینده، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. این امر موجب می‌شود تعداد زائران کاهش یابد. من پیشنهاد دادم هر برنامه‌ریزی‌ای که می‌خواهیم انجام دهیم به‌سرعت انجام دهیم تا در ١۵ روز اول سال نو، کلنگ ساماندهی این گره بزرگی شهر را به زمین بزنیم و یک سال کمتر وقت داریم.

ارجائی افزود: از تمام افرادی که این پروژه را در دست خواهند داشت، خواهشمندم این پروژه را به‌سرعت اجرایی کنند و به عید سال بعد برسد؛ وگرنه به مشکلات متعددی برخواهیم خورد. مشکل دیگر در هسته مرکزی، موضوع جای پارک است که در هسته مرکزی شهر به آن نیاز داریم. ما به توسعه جای پارک نیاز داریم که نمونه آن در میدان بسیج است. شاید در هسته اصلی اختلاف‌نظرهایی داشته باشیم، اما در حلقه دوم، تاکید ما افزایش جای پارک است.

وی اضافه کرد: از دولت و استانداری و همه مسئولان استدعا دارم اماکنی که در حلقه دوم اطراف حرم مطهر رضوی در اختیار دارند را در اختیار ما قرار دهند. ما امتیازهای ویژه‌ای در زمینه مجوزها خواهیم داشت.

شهردار مشهد گفت: پروژه پارکینگ هوشمند هشت‌آباد با ظرفیت ۲۷۲ جای پارک در هسته مرکزی شهر به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 626258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.