مناسب‌سازی ۶۰ درصد از معابر شهری اراک برای معلولان

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: طی سه سال اخیر حدود ۶۰ درصد از خیابان‌های اصلی شهر برای معلولان مناسب‌سازی شده است و تا سال آینده مناسب‌سازی سایر خیابان‌های اصلی شهر انجام خواهد شد.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مناسب‌سازی معابر طبق روال گذشته در حال انجام است، در همین راستا به تازگی یک پل عابر پیاده ویژه معلولان و سالمندان در خیابان جهان‌پناه و انتهای خیابان قائم‌مقام نرسیده به میدان امام حسین (ع) احداث شده است.

وی افزود: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به مناسب‌سازی معابر شهر برای معلولان اختصاص داده شده است که در متمم بودجه به ۲۰ میلیارد ریال نیز می‌رسد.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک با بیان اینکه مناسب‌سازی شامل احداث خط بریل، همسطح‌سازی و تسهیل تردد در مسیرهای ارتباطی خیابان با پیاده‌رو است، خاطرنشان کرد: گذرگاه‌های میانی در بلوارهای خیابان‌های امام خمینی (ره)، قائم‌مقام و شهید آیت‌الله غفاری نیز در حال مناسب‌سازی است و پس از همسطح‌سازی گاردها در این محدوده نصب می‌شود.

مرادی اضافه کرد: به جز ویلچر، کالسکه و عابر پیاده هیچ وسیله نقلیه دیگری حتی دوچرخه و موتور امکان عبور از این محدوده را ندارد و این اقدام کاهش تصادفات را در پی دارد.

وی گفت: طی سه سال اخیر حدود ۶۰ درصد از خیابان‌های اصلی شهر مناسب‌سازی شده است و در نظر داریم سال آینده مناسب‌سازی معابر خیابان‌های شهید شیرودی، امام خمینی (ره)، ادبجو و دکتر حسابی را نیز تکمیل کنیم تا تمام معابر اصلی شهر مناسب‌سازی شود و بتوان به مناسب‌سازی معابر فرعی شهر پرداخت.

کد خبر 626257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.