پیگیر اجرای فاز دوم شهرک خودرو هستیم

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: فاز نخست شهرک خودرو برای انتقال مشاغل مزاحم خودرویی و تعمیرگاهی اجرا شده است و فاز پایانی آن با توجه به قرارداد شهرداری با شرکت آرمان‌ساز در حال پیگیری است.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق بند ۲۰ قانون ۵۵ شهرداری‌ها، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها و دیگر مشاغل و کسب‌وکارهایی که ایجاد مزاحمت، سروصدا و آلایندگی می‌کنند، جلوگیری به عمل آورد و هرگاه تأسیسات مذکور فوق قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باشد، آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: انتقال مشاغل و صنوف مزاحم یکی از مواردی است که در کمیسیون‌های خدمات شهری و نظارت شورای اسلامی شهر پیگیری می‌شود، در همین راستا انتقال صنف سنگ‌فروش‌ها، در و پنجره سازها و کارگاه‌های مصالح ساختمانی و پس از آن صنوف مربوط به تعمیرات خودرو که از مشاغل مزاحم به‌شمار می‌رود، در اولویت برنامه‌های شورای ششم است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه با توجه به کمبود زمین در محدوده شهر باید سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: مقرر شده بود ۲۲ هکتار زمین متعلق به تعاونی در و پنجره‌سازان برای انتقال این صنف ساماندهی شود، اما اختلافات داخلی تعاونی مانع از این کار شد، لذا قطعه زمینی به وسعت ۴۶ هکتار در مجاورت محل تره‌بار جدید که جزو اراضی دولتی است، با کاربری انتقال صنوف آلاینده در نظر گرفته شده است و جلسات متعددی با حضور استانداری، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تشکیل شد که با در اختیار گرفتن این زمین به شهرداری بخش زیادی از مشکلات انتقال صنوف و مشاغل مزاحم رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست شهرک خودرو برای انتقال مشاغل مزاحم خودرویی و تعمیرگاهی اجرا شده است و فاز پایانی آن با توجه به قرارداد شهرداری با شرکت آرمان‌ساز در حال پیگیری است. البته پیشرفت کار مورد رضایت ما نیست و در بخش‌هایی که نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم، کار با کندی پیش می‌رود.

میرنظامی گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر در دوره‌های قبلی برای انتقال پرنده‌فروشان نیز سوله‌ای پیش‌بینی و اسناد مناقصه آن آماده شده است و منتظر انجام مطالعات بهداشتی این محیط هستیم.

کد خبر 626256

برچسب‌ها