سامانه اصنو قابلیت واگذاری دارد/رفع مشکل ۱۶ هزار واحد مسکونی مجموعه شهید کشوری

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: سامانه اصنو این قابلیت را دارد که واگذار شود و به جز حق امضایی که شهرداری دارد و قانونا نمی‌تواند واگذار کند، هر آنچه به حوزه میدانی مربوط می‌شود و فعالان برای آن به ما وابسته هستند قابل آموزش و واگذاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذر_ در دیدار با فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن که با هدف بررسی مشکلات اصنو (سرا ۱۰) برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که طراحی سامانه اصنو (سرا ۱۰) و فعالیت آن را آغاز کردیم نمی‌دانستیم شرایط به سمتی پیش می‌رود که مباحث امنیتی موجب اختلال در مسیر خدمت‌رسانی می‌شود و بعضی از موارد پیش آمده از دست ما خارج است.

وی از برگزاری سومین دوره آموزشی اصنو برای مدیران مناطق، اعضای شورای اسلامی شهر و مأموران بازدید با هدف یکپارچگی در آموزش‌ها خبر داد و افزود: در بسیاری از موارد سعی کردیم مسیر را تسهیل کنیم، شهرداری با نظام مهندسی اختلافی ندارد و نگاه ما توجه به منافع مردم است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: به دلیل آنکه نظام مهندسی یک سازمان صنفی است بیشتر نگاه این مجموعه صنفی است، به عنوان مثال آنها می‌خواهند دو تأیید دیگر شامل مهندس ترافیک و مهندس شهرساز را به جمع قبل اضافه کنند و ما این نوع اختلافات با نظام مهندسی داریم، هزینه‌هایی وجود دارد که نفع و ضرری برای ما ندارد، اما آن هزینه به دوش مردم می‌افتد و ما آن را قبول نمی‌کنیم.

وی افزود: دستگاه‌ها از ما انتظاراتی دارند که انجام آن به ضرر مردم است و تبعاتی برای شهر و حوزه ساخت‌وساز به همراه دارد که با آن مخالف می‌کنیم؛ در اصفهان فرهنگی وجود دارد که کارها را سخت می‌کنند، اما با تعامل قانون گذار سعی شده است که این مسیر اصلاح شود.

مهدویان تاکید کرد: سامانه اصنو این قابلیت را دارد که واگذار شود و به جز حق امضایی که شهرداری دارد و قانونا نمی‌تواند واگذار کند، هر آنچه به حوزه میدانی مربوط می‌شود و فعالان برای آن به ما وابسته هستند قابل آموزش و واگذاری است که امیدواریم این فرهنگ و تغییر رفتار در شهر و سیستم شهرداری رخ دهد.

وی گفت: مجموعه شهید کشوری سال‌ها مشکل صدور پروانه داشت که طرح آن تصویب شد و مشکل ۱۶ هزار واحد مسکونی رفع شده است، لذا امیدواریم با رفع مشکلات در این حوزه، شاهد خواب سرمایه‌ها نباشیم.

کد خبر 626205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.