افزایش غلظت آلاینده‌ها در اصفهان تا پایان هفته

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده، گفت: از فردا تا پایان هفته جاری با وارونگی دما در نیمه نخست روز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به‌ویژه کلانشهر اصفهان وجود دارد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی موج بارشی تا اواخر وقت امروز از استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود، گاهی وزش باد و بارش‌های پراکنده باران و برف در نیمه اول روز و به‌تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وارونگی دما در نیمه نخست روز دوشنبه تا اواخر هفته، افزود: شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به‌ویژه کلانشهر اصفهان فراهم است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سکون جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان که سایت هواشناسی برای امروز هشدار سطح زرد صادر کرده است، گفت: بر اساس این اطلاعیه از فردا تا روز چهارشنبه بیست و سوم آذرماه با شکل‌گیری لایه وارونگی دما، کاهش کیفیت هوا، غبارآلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و شهرک‌های صنعتی اصفهان سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا به‌ویژه در نیمه اول روز خواهد شد.

وی اظهار کرد: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها توسط ارگان‌های مرتبط توصیه می‌شود.

کد خبر 626197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.