تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های مدارس در دست اقدام است

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های مدارس استان در دست اقدام قرار گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها لازم به منظور استفاده دانش‌آموزان از کتاب‌های جدید و کاربردی در مدارس انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشین امیریان امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذرماه_ در نشست هماهنگی با مسئولان اداره‌کل کتابخانه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: استفاده گسترده دانش‌آموزان از فضای مجازی باعث فاصله گرفتن نسبی آن‌ها از کتاب و کتابخوانی شده است که نیازمند احیای فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های مدارس استان چهارمحال‌وبختیاری در دست اقدام قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌ها لازم به منظور استفاده آن‌ها از کتاب‌های جدید و کاربردی در مدارس انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری از اجرای پویش‌های مختلف و تدوین برنامه‌ها و کلیپ‌های متنوع حوزه کتاب در سطح مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: استقبال خوبی توسط دانش‌آموزان در ویژه برنامه‌های مرتبط صورت گرفته است.

۴۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های چهارمحال‌وبختیاری کودکان و نوجوانان هستند

احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در حال حاضر در استان ۵۶ باب کتابخانه و پنج باب پیشخوان، ۱۲ نوع خدمت متفاوت را به مراجعان ارائه می‌دهد و ۴۰ درصد از کل اعضای کتابخانه‌های استان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، همچنین برنامه‌های متنوع آموزشی توسط انجمن‌های مختلف ادبی و هنری در کتابخانه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات جدید به افرادی که به کتابخانه‌های استان مراجعه می‌کنند، افزود: سه کتابخانه مولوی، امیرکبیر و حافظ شهرکرد در صورت تقاضای اعضای کتابخانه، کتاب با پیک برای این علاقه‌مندان ارسال می‌شود و میز خدمات داده‌ها و مقالات به صورت رایگان در اختیار اعضا قرار می‌گیرد که تمام مقالات علمی داخلی و تعداد زیادی از مقالات معتبر خارجی را شامل می‌شود، بیش از دو میلیون رکورد الکترونیک در این مخزن عرضه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شش کتابخانه استان به صورت مشارکتی فعالیت می‌کنند، گفت: ۳۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب را امانت گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، در این نشست مسئولان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس پرداختند و در پایان سند همکاری بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های استان به امضای مدیران ادارات رسید.

کد خبر 626167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.