اعطای بیش از ۱۳ میلیارد تسهیلات به دارندگان طرح اشتغال بخش کشاورزی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۰ دارنده طرح اشتغال بخش کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی امیری امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی استان چهارمحال و بختیاری زمینه زراعت و باغداری در این منطقه را فراهم کرده است، اظهار کرد: طرح‌های اشتغال کشاورزی شامل زراعت (انواع محصولات)، گیاهان دارویی و باغبانی است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ طرح اشتغال در حوزه کشاورزی اجرا شده است، ادامه داد: هدف از اجرای طرح‌های اشتغال، راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و کسب درآمد باثبات است، دارندگان طرح‌های اشتغال پس از تأیید برای دریافت تسهیلات به بانک‌های طرف قرارداد این نهاد معرفی می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری مبلغ تسهیلات را ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۰ دارنده طرح اشتغال بخش کشاورزی (مددجویان و فرزندان آن‌ها و خانواده‌های نیازمند) پرداخت شده است، علاوه‌‎بر مددجویان، خانواده‌‎های نیازمند دارای شرایط نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و با تأیید کارشناسان این نهاد نسبت به ارائه طرح اشتغال اقدام کنند.

وی توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد زمینه استفاده از روش‌های نوین در زمینه تولید محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری را از رویکردهای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات و اجرای آموزش‌های مهارت‌آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های اشتغال مددجویان در استان چهارمحال‌وبختیاری به شمار می‌رود.

امیری گفت: بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های سال جاری به شمار می‌رود.

کد خبر 626156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.