شورای معاونان شهرداری برای حفظ منافع شهروندان سیاست‌گذاری می‌کند

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان گفت: جلسه شورای معاونان بزرگترین جایگاه را در شورای شهرداری دارد؛ به‌طوری که مباحث و مصوبات مطرح شده در این شورا برای زیرمجموعه شهرداری لازم‌الاجرا است و در این شورا برای حل مسائل مردم و به‌نفع آن‌ها سیاست‌گذاری می‌شود.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه شورای معاونان از ابتدای دوره جدید شهرداری به طور منظم غیر از موارد خاص هر هفته روزهای شنبه تشکیل می‌شود که چهل‌وپنجمین جلسه این شورا هفته گذشته برگزار شد.

وی افزود: در مباحث کلان شهرداری، شورای معاونان بزرگترین جایگاه را در شورای شهرداری دارد به‌طوری که مباحث و مصوبات مطرح شده در این شورا برای زیر مجموعه شهرداری لازم‌الاجرا است و در این شورا برای حل مسائل مردم و به‌نفع آن‌ها سیاست‌گذاری می‌شود.

مدیرکل حوزه شهردار اصفهان با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه این هفته شورای معاونان، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد پیرامون مباحث حقوقی شهرداری برای سال آینده با توجه به نوع و تعداد پرونده‌های موجود در مباحث حقوقی با نگاه به بحث مدیریت جدید شهری برای حل مسائل مردم و به نفع آن‌ها سیاست‌گذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌هایی که به دادگاه‌ها ورود پیدا می‌کند، شهرداری و مردم به نسبت نوع رسیدگی و مدت زمان پیگیری متضرر می‌شوند، لذا مقرر شد تا حد امکان به سمت کاهش پرونده‌های حقوقی حرکت کنیم و بسیاری از مسائل در شهرداری حل و فصل شود.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: شورای حل پرونده‌های خاص نیز در شهرداری تشکیل شده است تا با حضور شهردار اصفهان مسائل حقوقی بررسی شود، سعی می‌کنیم در این جلسات مسائل جمع‌بندی شود و کمتر نیاز به شکایت و رسیدگی در محاکم قضائی باشد.

وی گفت: سیاست اصلی در مباحث حقوقی تکریم شهروندان با نگاه تحقق حقوق شهروندی در مسائل مرتبط با شهرداری است که در جلسه این هفته رویکردهای مورد نظر توسط مدیرکل امور حقوقی بیان شد و سپس اعضا نظرات خود را مطرح کردند و جمع‌بندی اولیه توسط شهردار انجام شد.

کد خبر 626151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.