نام‌گذاری‌ بوستانی در منطقه ۱۰ اصفهان به نام «شهید امی‌زاده»

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان بوستانی در خیابان گلستان واقع در خیابان عسگریه به نام «شهید سیدسعید امی‌زاده» نام‌گذاری شد.

به گزارش ایمنا، پس از تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور مادر و خانواده شهید سیدسعید امی‌زاده، همچنین «ابوالفضل قربانی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، «مجید نادرالاصلی» عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و «داوود بحیرایی» شهردار منطقه ۱۰ اصفهان تابلوی بوستان «شهید سعید امی‌زاده» نصب شد.

داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: نامگذاری معابر منطقه به نام شهدا، کوچک‌ترین کاری است که شهرداری در مقابل ایثارگری شهدا و خانواده شهدا می‌تواند انجام دهد و بی‌شک شهدا و خانواده شهدا چشم و چراغ محلات ما هستند.

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: نیاز جامعه امروز ما شناخت شهدا است و هر کاری در جهت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و شناساندن آنها انجام دهیم بازهم کم است و باید بیشتر انجام شود؛ نام‌گذاری معابر و اماکن به نام شهدا اقدامی شایسته از سوی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، در این آیین همچنین از مادر شهید سیدسعید امی‌زاده تجلیل به عمل آمد. سیدسعید امی‌زاده فرزند اصغر متولد ۱۳۴۳ در سال ۱۳۶۱ عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر غرق در خونش در جبهه‌ها آرام گرفته بود و خانواده‌اش چشم انتظار آمدن وی بودند تا اینکه در تفحص، پیکر مطهر او را یافتند و سال گذشته با آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و با کاروان بهشت پس از ۳۹ سال در دهه فاطمیه وارد اصفهان شد.

رزمنده دفاع مقدس شهید سیدسعید امی‌زاده به مادر قول داده بود برمی‌گردد، اما پس از ۳۹ سال برگشت؛ سال گذشته چشم مادر که به استخوان‌های سیدسعید افتاد، لبخند تلخی زد و گفت: «فرزندم سرش می‌رفت، اما قولش نمی‌رفت.»

کد خبر 626123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.