با مشاغل مزاحم طبق قانون برخورد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: طبق کمیسیون بند ۲۰ شهرداری باید با مشاغلی که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، برخورد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد قانونی با اصناف و مشاغل مزاحم، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به طور رسمی با اعلام به تمام دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و کسبه در راستای حفظ حقوق عامه با هرگونه شغلی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد کند، مقابله می‌کند.

وی در خصوص صدور حکم رفع تخلف یا پلمب برای مشاغل مزاحم توسط کمیسیون بند ۲۰ ادامه داد: همواره مصالح عمومی و حقوق عامه بر حقوق و مصالح فردی ارجحیت دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اگر یک کارگاه، رستوران، مدرسه یا حتی وجود یک شرکت یا اداره برای مردم ایجاد مزاحمت کند با آن مقابله خواهد شد، افزود: واقع شدن برخی مشاغل در کاربری مسکونی یا صدور مجوز برای کارگاه، مدرسه و شرکت در محیط مسکونی از مصادیق ایجاد مزاحمت برای مردم و شهروندان است.

وی با بیان اینکه اصناف، کسبه و مراجع ذی‌صلاح صادرکننده مجوز باید بدانند کمیسیون بند ۲۰ با کسی تعارف و ملاحظه ندارد، تصریح کرد: مجموعه‌های صادرکننده مجوز، حتی آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس که متولی اعطای مجوز مدارس غیرانتفاعی است، باید این نکته را لحاظ کنند که وجود مدرسه در کوچه‌هایی که در آن منازل مسکونی قرار دارد، باعث ناراحتی و گلایه همسایگان می‌شود.

صفری‌افلاکی خاطرنشان کرد: در صورت معترض بودن همسایگان یا اعتراض نکردن آنها، ایجاد اختلال در تردد و آزار مردم در صورت فعالیت آن رسته شغلی، مجموعه شهرداری و کمیسیون مربوطه اقدام قانونی خود برای رفع مزاحمت یا پلمب را انجام خواهد داد.

کد خبر 626107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.