پژوهش‌ها باید بر حل مسائل استان متمرکز شود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: مشکلات بسیار زیادی در استان اصفهان داریم. بنابراین نگاه مدیران باید تغییر کند و در انجام فعالیت‌های پژوهشی به مشکلات استان توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز یکشنبه بیستم آذر در مراسم اختتامیه هفته پژوهش با بیان اینکه باید نگاه خود را تغییر دهیم تا از منابع و امکاناتی که در اختیار داریم استفاده بهینه داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از تعاریف مدیریت استفاده بهینه از منابع نادر است.

وی افزود: مدیریت زمانی معنا می‌یابد که منابع کمیاب باشد. اگر منابع به‌وفور یافت شود، نیازی به مدیر نداریم. به‌علاوه باید متقاضی هم زیاد باشد تا یک نفر به‌عنوان مدیر شرایط را کنترل کند و بهره‌وری را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه لازم است منابع خود را در صنایع و دانشگاه‌های استان بسیج کنیم تا بتوانیم اهداف مدنظر را محقق کنیم، خاطرنشان کرد: اگر این منابع به نحو شایسته و بهینه مورد بهره‌برداری قرار نگیرد، منابع استان هدر می‌رود. در زمینه بسیاری از منابع مشکلی نداریم، اما با مدیریت نادرست در نهایت مجموعه به مشکل برمی‌خورد.

هرسیج با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در کشور و استان تصریح کرد: بیشتر اوقات پروژه‌های پژوهشی به‌صورت انفرادی و بر اساس ارتباطات شخصی شکل می‌گیرد و بر مبنای رانت‌هایی که در نقاط مختلف وجود دارد، پروژه‌هایی به افراد مشخص اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید بر حل مسائل دانشگاه‌ها متمرکز باشد، تاکید کرد: مشکلات بسیار زیادی در استان اصفهان داریم. اینجاست که نگاه مدیران باید تغییر کند و در انجام فعالیت‌های پژوهشی به مشکلات استان توجه شود.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: پروژه‌های عمرانی به‌واسطه مسائل و بهره‌داری‌های سیاسی آغاز می‌شود. در دانشگاه اصفهان نیز پروژه‌هایی داریم که چند دهه است متوقف شده و به بهره‌برداری نرسیده است.

هرسیج با بیان اینکه در فرایند اجرای طرح‌های پژوهشی منابع هدر می‌رود و برای حل مشکلات استفاده نمی‌شود، گفت: قرار بود یک درصد از بودجه همه ادارات جمع شود و به مسائل اولویت‌دار استان اختصاص یابد. در این صورت، ارتباط تنگاتنگی میان استانداری و مراکز مختلف شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرار نیست منابع صرف رفع همه مشکلات شود، گفت: در این صورت تمام مشکلات مهم و اولویت‌دار باقی می‌ماند، در حالی که باید مشخص شود این پژوهش‌ها براساس چه معیاری انجام شده و آیا مشکلی از استان را حل کرده است یا خیر.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: همان‌طور که برای حل معضلات زیست‌محیطی به‌دنبال راه‌حل هستیم، باید درباره دیگر مسائل اصلی نیز همین روند را انجام دهیم. دانشگاه اصفهان می‌تواند مدیریت این مسئله را بر عهده گیرد تا همکاری‌ها جهت‌دار باشد و منابع به‌درستی هزینه شود.

کد خبر 625990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.