مسئولان نباید از ملاقات با مردم امتناع کنند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مردم حق دارند با تمام مسئولان استانی، شهرستانی و شهری ارتباط مستقیم داشته باشند و مسئولان نباید از ملاقات با مردم امتناع کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی امروز _ یکشنبه بیستم آذر _ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: یکی از اندیشمندان سیاسی معتقد بود هر کشوری یک دولت ظاهری و یک دولت پنهان دارد و دولت پنهان تلاش دارد دولت ظاهری را سرنگون کند. اگر به‌عنوان شورا در راستای عمل به تعهداتی که قانون در اختیار ما نسبت‌به نظام اسلامی قرار داده است، حرکت نکنیم، ناخودآگاه به نیروی دولت پنهان تبدیل می‌شویم و عملکردمان به نارضایتی عمومی منجر می‌شود.

وی افزود: بیشتر امور مردم با شهرداری بوده و شهرداری ویترین خدمات حاکمیت بر مردم است و باید الگوی سایر سازمان‌ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: هیچ قانونی بر رفتار مدیران در شهرداری ارومیه حاکم نیست. آنان خود تصمیم می‌گیرند چگونه با مردم رفتار کنند و اگر قصوری رخ دهد، با ورود نیروهای نظارتی جهت برخورد با تخلفات شهر به‌هم می‌ریزد.

نوروزی با بیان اینکه رفتار سلیقه‌ای به نارضایتی عمومی منجر می‌شود، اضافه کرد: مدتی است شاهد ملاقات عمومی در شهرداری نیستیم و این نوع ملاقات‌ها به‌صورت بسیار محدود برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم حق دارند با تمام مسئولان استانی و شهرستانی و شهری ارتباط مستقیم داشته باشند و مسئولان نباید از ملاقات با مردم امتناع کنند. این رویه از زمان پیامبر اکرم (ص) آغاز شده است و ایشان با آن عظمت مدت‌ها به درددل و مشکلات مردم گوش می‌کردند، اما در شهرداری ملاقات عمومی با شهروندان نداریم و این موضوع به هر دلیلی توجیه‌پذیر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: اگر در شهرداری به مشکلات شهروندان رسیدگی و معضلات رفع شود، دیگر نیازی به مراجعه مردم به شورای اسلامی شهر برای سفارش افراد نیست. آمده‌ایم به امور کلان‌تر بپردازیم، نه اینکه واسطه‌ای برای افراد باشیم و نقش کار چاق‌کن را ایفا کنیم.

نوروزی گفت: مدیران باید از وظایف خود آگاه باشند و بدانند کوتاهی در انجام مسئولیت‌هایشان موجب بازخواست می‌شود و تداوم این شرایط نارضایتی عمومی را به‌دنبال دارد.

وی افزود: امروز شاهدیم برخی از معترضان حتی نمی‌دانند برای چه چیز ناراضی هستند که بخشی از این موضوع به عملکرد ادارات و سازمان‌ها مربوط می‌شود.

کد خبر 625984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.