قوانین پاسخ‌گوی وضعیت فعلی نیست/با یک گل بهار نمی‌شود

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: قوانینی که تاکنون تصویب شده است، پاسخ‌گوی وضعیت فعلی نخواهد بود و عملاً با یک گل بهار نمی‌شود؛ در واقع نخستین عملی که برای توسعه شرکت‌های فناور در حوزه مصرف انرژی باید انجام داد، تدوین استراتژی مشخص است.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش شرکت‌های خصوصی در بهبود مصرف انرژی و چالش‌های پیشرو برای توسعه شرکت‌های فناور، اظهار کرد: نخستین چالشی که در راه توسعه شرکت‌های خصوصی با آن مواجه می‌شویم، نبود قوانین بالادستی به میزان کافی است.

وی افزود: درواقع وجود قوانین بالادستی و استراتژی برای فعالیت شرکت‌های خصوصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که متأسفانه در ایران استراتژی و هدف‌گذاری مشخصی در این راستا وجود ندارد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی در همین رابطه ادامه داد: درحال‌حاضر استراتژی مشخصی در حوزه مصرف انرژی و توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی در این راستا وجود ندارد؛ درواقع قوانینی که در این زمینه مطرح می‌شود نیز از شفافیت کافی برخوردار نیست.

وی در رابطه با قوانینی که تاکنون پیرامون فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه انرژی تصویب شده است، گفت: این نکته قابل ذکر است که قوانین متعددی پیرامون فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه مصرف انرژی مطرح شده است، اما قوانین موجود جوابگوی وضعیت فعلی نخواهد بود.

صفریان تصریح کرد: درواقع قوانین متعددی در کشور برای فعالیت شرکت‌ها وجود دارد، اما استراتژی و هدف‌گذاری مشخصی برای توسعه این شرکت‌های فناور وجود ندارد. شاید گاهی اوقات ممکن است برخی از مسئولان قوانینی در این راستا تصویب کنند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی در همین رابطه افزود: قوانینی که در سال‌های مختلف تصویب می‌شود، تنها پیرامون فعالیت برخی از صنایع مادر صحبت می‌کنند که بخشی از این صنایع را مباحث مربوط به مصرف انرژی در بر می‌گیرد.

صفریان تاکید کرد: قوانینی که تاکنون تصویب شده است، پاسخ‌گوی وضعیت فعلی نخواهد بود و عملاً با یک گل بهار نمی‌شود؛ درواقع نخستین عملی که برای توسعه شرکت‌های فناور در حوزه مصرف انرژی باید انجام داد، تدوین استراتژی مشخص است.

کد خبر 625949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.