اجرای عملیات یخ آب زمستانه در فضای سبز شهری مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از اجرای عملیات «یخ آب زمستانه» در فضای سبز شهر با هدف مقابله و مبارزه با آفات موجود در خاک بدون استفاده از سموم شیمیایی و مضر برای محیط زیست خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تلاش شده است طی سال‌های اخیر با استفاده از روش‌های بیولوژیک و کم‌خطر برای محیط زیست شهری، نسبت به مقابله و مبارزه با آفات فضای سبز اقدام شود تا علاوه بر کاهش جمعیت آفات، از سموم شیمیایی مضر کمتر استفاده شود و هزینه‌های نگهداری فضای سبز به طور قابل توجهی کاهش یابد.

وی افزود: یکی از این روش‌ها، یخ آب زمستانه است که در آن از ظرفیت‌های محیطی و طبیعی فصل زمستان استفاده می‌شود و می‌تواند حجم قابل توجهی از آفات خاکزی را کاهش دهد.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این عملیات با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در شهر مشهد طی روزهای آینده و رسیدن دما به کمتر از منفی شش درجه سانتیگراد با آبیاری هماهنگ و غرقابی در خاک‌های آلوده شناسایی شده، اجرا می‌شود.

انتظام با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از انجماد آب می‌توان بسیاری از آفات موجود در خاک را از بین برد، گفت: به اطلاع شهروندان می‌رسانیم که از آبیاری درختان و فضای سبز در فصل سرما و هوای سرد تعجب نکنند، چراکه این عملیات در بسیاری از مناطق شهری انجام می‌شود.

کد خبر 625912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.