بازگشت ۱۲۶ واحد صنعتی و ۹ واحد کشاورزی به چرخه تولید

با بازگشت ۱۲۶ واحد تولیدی راکد یا نیمه‌فعال به چرخه تولید در ۶ ماهه نخست امسال، برای بیش از ۱۴ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، امیررضا نقش با ارائه آمار برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این مدت ۷۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: از این تعداد جلسات، ۱۸ جلسه با ریاست استاندار اصفهان و ۵۴ جلسه با ریاست معاون اقتصادی استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از صدور ۵۸۹ مصوبه در ۶ ماهه نخست سال در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: این مصوبات متعلق به ۵۰۰ واحد تولیدی، کشاورزی، خدماتی استان بودند. از فروردین تا شهریورماه امسال ۵۰۷ مصوبه در ستاد تسهیل اجرایی شده و ۸۲ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

نقش افزود: ۲۴.۳ درصد مصوبات مرتبط با پرونده‌های بانکی و مابقی مرتبط با پرونده‌های غیر بانکی مانند اداره کل تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، آب، برق، گاز، شرکت شهرک‌های صنعتی، محیط زیست، سازمان صمت، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی اظهار کرد: با ثبت ۱۶/۱ درصد (بیشترین درصد مصوبات) متعلق به شرکت شهرک‌های صنعتی است و در جایگاه دوم در پرونده‌های غیربانکی محیط زیست با ۱۲.۳ درصد مصوبه جای دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امور مالیاتی با ۱.۵ درصد کمترین درصد مصوبات را داشته است. تأمین اجتماعی نیز با اختصاص ۴.۴ درصد از مصوبات به خود در جایگاه بعدی است که نشان‌دهنده تعامل بیشتر این دو اداره کل با فعالان اقتصادی است.

نقش با اشاره به نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد یا نیمه‌فعال در استان، گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۲۱۹ مصوبه درباره احیای این واحدهای تولیدی در استان داشتیم که به دلایل مختلف راکد یا نیمه‌فعال شده بودند و با مساعدت و پشتیبانی‌های لازم این مجموعه‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۲۶ واحد صنعتی و ۹ واحد کشاورزی به چرخه تولید بازگشتند و ۹۸ واحد صنعتی تولیدی نیز که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کردند توانستند به ظرفیت واقعی خود دست یابند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: با بازگشت ۱۲۶ واحد تولیدی راکد یا نیمه فعال به چرخه تولید، برای بیش از ۱۴ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد. ۹ واحد کشاورزی راکد و نیمه‌فعال که مجدد احیا شدند نیز توانستند برای ۳۹ نفر ایجاد اشتغال کنند.

نقش یادآور شد: ۹۸ واحد صنعتی و ۵۹ واحد کشاورزی استان نیز که به ظرفیت بالای ۵۰ درصد رسیدند، مجموعاً برای بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفری اشتغال‌زایی داشتند.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بالغ بر ۵۱۷ واحد صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدن با ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری خود و با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بهره‌برداری رسیدند. با بهره‌برداری از واحدهای مذکور برای ۶ هزار و ۷۳۵ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد.

کد خبر 625899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.