تدوین الزامات سیاستی و اولویت‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان گفت: الزامات سیاستی و اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر کاووسی‌امید امروز _یکشنبه بیستم آذر_ در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: الزامات سیاستی و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری همدان به همت کمیسیون بودجه و با همفکری سایر اعضای شورای اسلامی شهر تدوین و برای طی مراحل قانونی به صحن شورا ارجاع داده شده است.

وی افزود: شهرداری همدان موظف است در راستای اجرای قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را با رعایت الزام‌ها و اولویت‌ها، حداکثر تا سی‌ام دی‌ماه سال جاری برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر همدان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: جهت‌گیری‌های کلان الزامات سیاستی و اولویت‌های تدوین شده شامل اهتمام به ارتقای شفافیت، انضباط مالی و تهیه استنادات کافی در مسیر تدوین، تصویب، اجرا و تفریغ بودجه و تأکید بر هوشمندسازی خدمات، ایجاد شفافیت و تسهیل فرایندهای بخش‌های مختلف است.

کاووسی‌امید ادامه داد: توجه به محله‌محوری و برقراری عدالت شهری در تخصیص منابع، ارائه خدمات به‌ویژه در مناطق کمتربرخوردار، تهیه پیوست‌های فرهنگی و کالبدی اسلامی‌، ایرانی، اجتماعی و محیط زیستی پروژه‌ها و ارتقای مشارکت اجتماعی از دیگر موارد مورد تاکید است.

کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک و صدور پروانه‌های ساختمانی

وی تصریح کرد: کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک و صدور پروانه‌های ساختمانی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و رکود ساخت‌وساز و جایگزین کردن این روش‌ها با استفاده از ظرفیت قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها از جمله درآمد از بازار سرمایه، فناوری و گردشگری، مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و کاهش دوره‌ای آن به میزان حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از دیگر جهت‌گیری‌های کلان تدوین شده است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: تعیین روند افزایش سهم سرمایه‌گذاری و مشارکت در کسب درآمدها، اهتمام به چابک‌سازی و اصلاح ساختار نیروی انسانی شهرداری، کاهش تصدی‌های غیرضروری و جذب نکردن نیروهای غیرمتخصص و بدون برنامه و جایگزینی نیروهای متخصص از طریق آزمون استخدامی سازمان شهرداری‌های کشور از دیگر راهبردهای کلان است.

وی گفت: توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آموزه‌های قرآنی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در فضاهای عمومی، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری با رویکرد مسجدمحوری و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مدیریت شهر از تأکیدات سیاستی تدوین شده است.

کاووسی‌امید افزود: تدوین بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان بر اساس دستورالعمل بودجه عادلانه و تدوین بودجه عملیاتی با تاکید بر تحریر بودجه بر اساس دستورالعمل خزانه‌داری و تفریغ بودجه به شماره نامه ۱۹۱۷۱۰ مورخ ۱۹/‏۰۷/‏۱۳۹۷‬ ابلاغی وزیر کشور تهیه، تدوین و اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان افزود: ارائه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری با لزوم بهره‌گیری از نرم‌افزار حسیب از دیگر تأکیدات سیاستی بودجه سال آینده شهرداری همدان است.

کد خبر 625892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.