بدون شفافیت به کارآمدی نمی‌رسیم

رئیس مجلس شورای اسلامی شفافیت و مبارزه با فساد را در نظام جمهوری اسلامی ایران امری حیاتی و وظیفه شرعی دانست و گفت: بدون شفافیت امکان ندارد به کارآمدی برسیم و باید در همه قوا و سطوح شفافیت داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در «اولین همایش ملی ارتقای شفافیت» ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار کرد: از ابتکار رئیس قوه قضائیه و سازمان بازرسی برای ایجاد این گردهمایی در حوزه حکمرانی تشکر می‌کنم و جا دارد از همه اهالی علم و حاضران در این همایش تشکر کنم.

وی افزود: ما به همین میزانی که بر محتوایِ نظری شفافیت تسلط پیدا می‌کنیم و عمق می‌بخشیم، بر تحقق و پیاده‌سازی این اصل از حکمرانی در سطوح مختلف به عمل نیز نیاز داریم تا مردم از این بخش بهره‌مند شوند. وقتی سخن بگوییم و عمل نکنیم، اعتماد که پایه اصلی حکمرانی است اثر خود را از دست می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با فساد و شفافیت برای دولت‌ها، گفت: بسیاری از دولت‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند، این در حالی است که در روح و ذات انقلاب که برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) است، شفاف‌سازی و مبارزه با فساد امری حیاتی و وظیفه شرعی، دنیوی و اخروی است. در مکاتب انسان‌ساخت بر اساس قرارداد اجتماعی این مباحث را دنبال می‌شود اما بنا به تحلیل دقیق رهبر معظم انقلاب، وقتی از مکتب امام (ره) و بحث معنویت، عدالت و عقلانیت سخن می‌گوییم، نباید شفافیت را امری تزئینی و تشریفاتی ببینیم، بلکه باید آن را یک وظیفه دینی، اعتقادی و از حقوق عامه بدانیم.

کد خبر 625886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.