«محسن شکاری» در همه مراحل دادرسی از وکیل و حق دفاع بهره‌مند بود

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر تبعیت و تمکین از قانون گفت: محسن شکاری در همه مراحل دادرسی، از وکیل و حق دفاع بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، مسعود ستایشی امشب _ شنبه نوزدهم آذر _ در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: قانون برای همه یکسان است و همه باید مقید به قانون باشیم و تبعیت از قانون برای آحاد جامعه فصل‌الخطاب است.

وی درباره حکم اعدام محسن شکاری افزود: این فرد به همراه یکی از دوستان خود با هدف شرکت در اغتشاشات از یک نقطه جغرافیایی شهر تهران به نقطه دیگری که اغتشاشات وجود داشته، عزیمت می‌کند و در ساعت هشت شب، خیابانی را زیر پل ستارخان مسدود و با انسداد و قطع مسیر، ترافیک شدید ایجاد می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این فرد به ماموران در موقعیت برخلاف توجه و تذکر آنان با سلاح سرد حمله‌ور می‌شود و یکی از ماموران انتظامی را مورد تعرض قرار می‌دهد و مجروح می‌کند و شرایط بسیار نامناسبی را در آن محل ایجاد می‌کند و باعث تشدید اغتشاشات می‌شود.

ستایشی اظهار کرد: پس از متواری شدن همراه او، متعاقبا وی نیز از موقعیت فرار می‌کند و پس از دستگیری، اقدامات قضایی برای او آغاز می‌شود.

وی گفت: ابتدا بی‌درنگ از سوی قاضی کشیک مستقر، تحقیقات اولیه و نیز اقدامات اولیه توسط بازپرس انجام می‌شود و اقدامات اولیه در پرونده حاکی از اعترافات صریح متهم به اقداماتش است و او همه شرایط را تشریح می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در نهایت پس از تحقیقات مقدماتی، قرار تامین بازداشت موقت صادر و برای اقدامات بعدی به زندان دلالت داده می‌شود و پس از مدت قابل قبولی که دلالت بر فرایندهای رسیدگی و متضمن سرعت است، با قرار جلب دادرسی و صدور کیفرخواست از سوی دادسرا و دادستان به دادگاه صالح می‌رود و به اعتبار اینکه اتهامات وی متعدد بوده، دادگاه انقلاب براساس کیفرخواست صادرشده و به تجویز قانون، براساس صلاحیت‌هایی که قاضی رسیدگی‌کننده داشته است، پرونده در دادگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ستایشی افزود: در مرحله اول رسیدگی به پرونده متضمن حضور وکیل تسخیری وی بوده است و این فرد تقاضای تعیین وکیل کرده بود که با وجود اینکه دادگاه وقت رسیدگی را تجدید می‌کند، متعاقبا چون اقداماتش را انجام نمی‌دهد، همان وکیل تسخیری را می‌پذیرد و به فرایند دفاع ادامه می‌دهد و تا آخرین مرحله از رسیدگی در مراحل مختلف دارای وکیل و حق دفاع بر ایشان مترتب بوده است.

وی ادامه داد: ایشان در جلسه دادرسی حضور داشته و نکات را در مراحل مختلف تبیین کرده و گفته که اقدامات وی و قصدش چه بوده و با استفاده از سلاح سرد و مجروح کردن حافظان امنیت و ایجاد رعب و وحشت مردم موجبات شرایط را فراهم آورده و براساس موازین قانونی اعمال ایشان از مصادیق محاربه تشخیص داده شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پس از صدور رای و محکومیت وی به اعدام با فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، پس از گذشت مدت لازم و بررسی‌های لازم و تحقیق در نکات جامع در پرونده، رای او به موجب مقررات تایید می‌شود و به‌اجرا درمی‌آید.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

کد خبر 625810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.