تشکل‌های دانشجویی نباید فقط متعلق به گروهی خاص باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های دانشجویی نباید فقط برای گروهی خاص باشد، بلکه همه اقشار دانشجویان باید ذیل این گروه‌ها قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی طهرانچی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای فضای مجازی، هشدار داده بودند که شاید هویت انقلاب و جامعه دستخوش تغییرات شود. این نکته ایشان به فضای مجازی اشاره دارد. این امر یعنی شاید ما در همه زمینه‌ها دچار تغییرات شویم و شاید دنیای شبکه مجازی همه‌چیز را به‌شدت تغییر دهد.

وی در این‌باره ادامه داد: اقدامات نکرده ما تا به امروز منجر به آن چیزی شد که در این ۳ ماه اخیر آثارش را دیدیم. علم و فناوری شتابان در حال تغییر است و سبک زندگی برگرفته از یک نگاه تمرکزی است. تمدن غرب هم مجموعه مراحلی را داشته که هر ۵۰ سال یک بار بروز کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: فضای مجازی یک مرحله تمدنی جدید را ایجاد می‌کند. ایجاد این تمدن به دست شما دانشجویان است. من به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خادم شما هستم و معتقدم بدون شما هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

طهرانچی تصریح کرد: امروز باید با فضای مجازی به جنگ فضای مجازی رفت. تشکل‌های دانشجویی اگر امروز مفهوم شبکه را به خود اضافه نکنند، نمی‌توانند برای حیات خود، مردم و فرهنگ وارد عرصه شوند. کاری که با ما در خیابان‌ها کردند، جنگ شبکه‌ای بود و پاسخش شبکه‌ای است که بهترین راه انجام آن از جانب تشکل‌هاست. ما نباید دانشجویی داشته باشیم که عضو شبکه تشکل تشکیلاتی نباشد. ما باید برای تشکل‌ها، دوره‌های آموزش شبکه داشته باشیم.

وی با اشاره به صحبت شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «همان دختر کم‌حجاب هم فرزند من و شماست»، افزود: ما در عین انجام کار فرهنگی‌دینی، نیازمند گفتمان اجتماعی هستیم. پس باید تمامی اقشار دانشجویان را در گروه خود قرار دهیم. تشکل‌ها نباید فقط میدانی برای اعضای خود باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم روز دانشجو گفت: قول می‌دهیم تزریق بودجه، روان‌سازی و تامین بودجه انجام شود. همچنین برای اولین بار در این بیش از چهار دهه، بودجه‌ها و تمام مخارج دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت شفاف در سایت وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 625763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.